اولویت سلامت مردم است/ دولت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری را یاری کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
مدیر تماشاخانه سپند در گفتگو با صبا:

اولویت سلامت مردم است/ دولت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری را یاری کند

مدیر تماشاخانه سپند از وضعیت تماشاخانه‌های خصوصی به دلیل تعطیلی در روزهای اخیر می‌گوید.

فرشاد حبیبی مدیر تماشاخانه سپند در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا از ضرر تماشاخانه های خصوصی در تعطیلی روزهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا توضیح داد: تماشاخانه‌های خصوصی هزینه های روزانه زیادی از جمله اجاره ملک دارند و با تعطیلی هایی که بوجود آمده است خسارت زیادی برای آن‌ها رقم خورده است و تا زمانی که مدت زمان این تعطیلات مشخص نشود نمی‌توان برآورد هزینه کرد که چه میزان خسارت دیده ایم و اگر این زمان طولانی تر شود ضرر مالی ما هم بیشتر می‌شود.

وی افزود: ما منتظر خبر از اداره کل هنرهای نمایشی برای بازگشایی مجدد هستیم.

حبیبی با اشاره به صدمه نمایش ها و خالی ماندن صندلی ها بیان کرد: تا امروز گروه‌های نمایشی و سالن دارها ضررهای بسیاری دیده اند و حتی اگر اجرای نمایش ها مجدد آغاز شود به دلیل فضاسازی ها و حاشیه هایی که وجود دارد باز سالن ها خالی می‌مانند و فروش گیشه کاهش پیدا می‌کند زیرا مخاطبان همچنان ترجیح می‌دهند کمتر در مراکز عمومی حضور یابند تا از ابتلا به ویروس کرونا در امان باشند.

مدیر تماشاخانه سپند در پایان گفت: برای کاهش ضرر مالی گروه‌های نمایشی، بهترین پیشنهاد این است که یک سیستم دولتی به گروه های نمایشی کمک مالی کند تا نیازی به ادامه اجرا نباشد و از گسترش این ویروس هم جلوگیری شود و گروه‌های نمایشی و تماشاخانه ها هم کمتر خسارت ببینند. اولویت اصلی تمامی جامعه هنری و تماشاخانه ها سلامتی مردم عزیزمان است و به امیدخدا هرچه زودتر این خطر از کشور می گذرد.

نسترن معصوم‌پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است