نمایش و نقد مستند «دلبند» در کانون فیلم سینما حقیقت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳

نمایش و نقد مستند «دلبند» در کانون فیلم سینما حقیقت

برنامه‌ این هفته کانون فیلم سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی اختصاص یافته است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینما مستند و تجربی، مستند «دلبند» از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۳۱ تیر در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور  یاسر طالبی کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها، نیما عباسپور منتقد مهمان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این فیلم قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام فیروزه را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این مستند طی سه ماه اخیر، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره کازان روسیه، تقدیر ویژه SpecialMention هیات داوران جشنواره ترنتو ایتالیا، جایزه بهترین فیلم مستند نیمه‌ بلند به انتخاب تماشاگران جشنواره مستند هات‌داکس کانادا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان جشنواره فیلم مستند سوله‌لونا سیسیل ایتالیا را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی پارنو استونی شده بود.

این فیلم پیشتر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ایدفا هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا CulinaryCinema جشنواره فیلم برلین، بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره ماموت‌لیکس آمریکا به نمایش درآمده بود و در جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا نیز فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

مستند «دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی این فیلم مستند را نیز بعهده دارد.

عموم علاقمندان برای تماشا این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه (۳۱ تیر) به کانون فیلم سینما حقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند، شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است