«دشمن» به فهرست نهایی «لاک پشت پرنده» راه یافت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۴

«دشمن» به فهرست نهایی «لاک پشت پرنده» راه یافت

«دشمن» نوشته‌ دیوید کالی با ترجمه‌ رضی هیرمندی به فهرست نامزدهای نهایی دریافت نشان طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده راه یافت.

به گزارش خبرگزاری صبا، کتاب «دشمن» در فضایی انتزاعی آغاز می‌شود؛ در جهانی سفید و تُهی، با دو گودال، سربازهایی تنها و پناه گرفته در آن‌ها و جمله‌ای تکان‌دهنده «جنگ ادامه دارد…».

در بخشی از کتاب «دشمن» می‌خوانیم: «من انسانم. این دفترچه راهنما پر از دروغ است. جنگ را من شروع نکرده‌ام‌! من هرگز حیوانات را نمی‌کشم، درخت‌ها را آتش نمی‌زنم…»

خواندن این کلمات فرصتی‌ست تا خواننده با چراغ‌قوه‌ای کوچک، نیمه‌ تاریک و روشن خود را بازیابی کند و با کشف نقاط و دغدغه‌های مشترک بین دو دشمن، به شناختی از ذاتِ خود برسد و وقتی در برابر «جنگ را من شروع نکرده‌ام!» قرار می‌گیرد، برای لحظه‌ای بی‌دفاع شود و از خودش بپرسد: «پس چه کسی جنگ را شروع می‌کند؟»

کتاب «دشمن» اثر «دیوید کالی» با تصویرسازی‌های نوگرایانه‌ سرژ بلاک داستان دو سربازی‌ست که گرفتار جنگ شده‌اند و تصور هر کدام از یکدیگر، غولی بی‌شاخ و دم است و عجیب‌تر این که هر دو در انتظاری جان‌‌سوز به سر می‌برند تا دیگری، سرانجام، به جنگ خاتمه دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است