«اعجوبه ها» به بچه‌ها انگیزه رشد می‌دهد/ کودک درونم زنده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
ارشا اقدسي در گفتگو با صبا:

«اعجوبه ها» به بچه‌ها انگیزه رشد می‌دهد/ کودک درونم زنده است

ارشا قدسی معتقدست برنامه «اعجوبه ها» فرصتی است تا استعدادهای نسل آینده شناخته شود.

ارشا اقدسی سرمربی رشته بدلکاری درباره همکاری با برنامه «اعجوبه ها» که به تهیه کنندگی سروش گل محمدی و کارگردانی رضا مهرانفر از شبکه سه روی آنتن می رود به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا گفت: «اعجوبه ها» را خیلی دوست دارم به این دلیل که هر آنچه در آینده کشور تاثیرگذار باشد با اهمیت است و برای من توجه به بچه هایی که قرار است در آینده هر کدامشان کشور را اداره کنند بسیار مهم است.

وی ضمن تاکید بر توجه برنامه «اعجوبه ها» به کودکانی با توانایی های خاص توضیح داد: توجه به بچه هایی که استعدادهای ویژه دارند و جلوتر از هم سن و سالان خودشان هستند بسیار باارزش است.

این بدلکار خاطرنشان کرد: «اعجوبه ها» توانسته جای خود را پیدا کند و مورد توجه باشد و حتی به لحاظ اقتصادی و درآمدزایی برای شبکه نیز موفق بوده درنتیجه یک پروژه برد- برد محسوب می شود اما به یقین هر برنامه ای به ویژه وقتی برای اولین بار تجربه می شود دارای اشکالاتی است و برای رفع این اشکال ها نیاز به صرف زمان و هزینه است.

اقدسی درباره برنامه های خارجی که در آن ها حضور و مشارکت داشته است، گفت: پیش تولیدهای سنگین این برنامه ها موجب خروجی متفاوت و مناسب آنها می شود. صرف زمان و هزینه به عنوان دو عنصر مهم در پیش تولید باید مورد توجه قرار گیرد. در مورد برنامه ای مثل «اعجوبه ها» قطعا حضور بچه ها و نمایش استعدادهای آن ها شیرین و جذاب است ولی این بچه ها به قدری پتانسیل دارند که اگر زمان بیشتری برای آن ها صرف شود، خروجی بهتری خواهد داشت.

این مربی بانجی جامپینگ افزود: یکی از بچه هایی که در برنامه کار رزمی انجام می داد توجه مرا به خود جلب کرد ولی مدل برخورد با این کودک چندان به دل نمی نشست. ایستادن در مقابل این کودک و بدون هیچ عکس العملی کتک خوردن از او کار اشتباهی است و به مرور مخاطب را پس می زند، مثل خود من که ابتدا از آن کودک خوشم آمد ولی این نحوه برخورد در ادامه مرا پس زد. البته مشابه چنین اتفاقی برای خود من نیز رخ داده است و به همین دلیل بیشتر می توانم آن فضا و حس و حال را درک کنم.

مربی «عصر جدید» با یادآوری هزینه بربودن بسیاری از برنامه‌هایی از این دست، عنوان کرد: هر چند که به نوعی باید هزینه های یک برنامه جبران شود ولی وقتی ما قدم بزرگی برمی داریم صرفا نباید از همان لحظه اول سود کنیم. اگر این سرمایه گذاری طولانی مدت شود در نهایت چنین برنامه ای با جذابیت و پتاسیلی که دارد به ویژه با اجرای خاص مهران غفوریان می تواند سال های سال ادامه یابد و لزومی ندارد که از همان فصل اول در همه زمینه ها سود کند یا ضرر ندهد چراکه خروجی کار بسیار قوی تر از مباحث مادی خواهد بود و بازدهی آن به شکل چند برابری در آینده نمود می یابد.

بدلکار پروژه های سینمایی، سریال، تئاتر و تله فیلم در ایران با اشاره به فعال بودن کودک درون خویش بیان کرد: من در حوزه ای که از خود چیزی نبینم ترجیح می دهم سکوت کنم ولی در مورد بچه ها چون همچنان کودک درون فعالی دارم باید متذکر شوم که بچه ها معمولا از هم الگوبرداری می کنند و وقتی بچه هم سن و سالشان چیزی دارد او هم دوست دارد آن را داشته باشد.

کاندید بهترین جلوه ویژه میدانی در جشنواره ۳۵ فیلم فجر در پایان گفت: توجه به کودکان معمولی در کنار کودکان اعجوبه با توانمندی های خاص موجب می شود حس امیدواری برای انجام کارهای غیرمعمول در آن ها برانگیخته شود و جمله «دنیا را آدم های معمولی نجات می دهند، نه آدم های خاص» را برای کودکان بباوراند.

«اعجوبه ها» به کارگردانی رضا مهرانفر با اجرای مهران غفوریان شنبه‌ها و یکشنبه‌ها بعد از خبر ۲۲ از شبکه سه سیما روی آنتن می رود و دوشنبه و سه شنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می شود.

ندا حسنی

انتهای پیام/

3 دیدگاه