معیار انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی چه بود/ اسامی سرگروه‌ها و فیلم‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
محسن امیریوسفی در گفتگو با صبا:

معیار انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی چه بود/ اسامی سرگروه‌ها و فیلم‌ها

رییس شورای صنفی نمایش فیلم‌های اکران نوروزی و سرگروه‌های سینمایی در سال 99 را معرفی کرد.

محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش که در شورای اکران نوروزی در وزارت ارشاد امروز ۵ اسفند ماه حاضر شده بود در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره نتیجه این جلسه گفت: نتیجه شورای اکران نوروزی که با حضور محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمود اربابی نماینده از سوی رییس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی و بنده برگزار شد، فیلم‌های نوروزی انتخاب شدند.

وی افزود: «شنای پروانه» محمد کارت، «لامینور» داریوش مهرجویی، «لاله» اسداالله نیک‌نژاد، «بازیوو» امیرحسین قهرایی، «پسرکشی» محمدهادی کریمی، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» حسین فرحبخش و «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» پیمان قاسم‌خانی برای اکران نوروزی سال ۹۹ معین شدند.

رییس شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» که اکران خود را از ۳۰ بهمن آغاز کرده است در اکران نوروزی نیز در سرگروه حضور دارد، بیان کرد: فیلمی که جزو فیلم‌های پرفروش به حساب می‌آید اما در زمان بدی نمایش داده شده، در اکران نوروز هم می‌تواند متقاضی اکران باشد و سال‌هاست این موضوع وجود دارد.

امیر یوسفی ادامه داد: «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» یکی از فیلم‌های بود که قبول کرد در اسفند ماه با توجه به اینکه فیلم‌ها خوب نمی‌فروشند، اکران داشته باشد تا باعث رونق سینما شود.

وی درباره معیارهای انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی توضیح داد: این فیلم‌ها بر اساس متقاضیان و اجماعی بود که صورت گرفته شد. تلاش ما بر آن بوده است که در اکران نوروزی تفاوت ژانر داشته باشیم و حداکثر دفاتر بخش را تا جایی که امکان دارد در اکران نوروز دخیل کنیم.

رییس شورای صنفی نمایش در جواب به این سوال که تکلیف فیلم‌های اکران شده در اسفندماه که به تعطیلات برخوردند چه خواهد بود، تشریح کرد: طبیعتا برعهده شورای صنفی نمایش است که به این فیلم‌ها کمک کند و هفته آینده در جلسه شورای صنفی نمایش برای این موضوع تصمیم‌ خواهیم گرفت.

امیر یوسفی در پایان سرگروه‌های سینمایی اکران نوروز را اینگونه معرفی کرد: «بازیوو» در باغ کتاب، «لاله» در سرگروه ماندانا، «شنای پروانه» در سرگروه مگامال، «لامینور» در کورش، «پسرکشی» در ایران مال، « زن‌ها فرشته‌اند ۲» در سرگروه ایران و همچنین «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» در سرگروه سینما آزادی اکران نوروزی گرفتند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است