تمرکز را از مردان متجاوز بردارید/ هالیوود فیلم مرا دوست ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱
روایت کارگردان از فیلم «دستیار»؛

تمرکز را از مردان متجاوز بردارید/ هالیوود فیلم مرا دوست ندارد

کتی گرین کارگردان فیلم «دستیار» در کنفرانس خبری خود در جشنواره فیلم برلین از نگاه خود در ساخت این فیلم گفت.

به گزارش خبرگزاری صبابه نقل از هالیوودریپورتر، کیتی گرین کارگردان درام «دستیار» خواستار کاهش روایت‌های مردانه درباره جنبش MeToo # در دنیای رسانه و فیلم جهان شد.

گرین این گفته را روز یکشنبه ۲۳ فوریه در کنفرانسی خبری و بعد از اولین نمایش اروپایی فیلم خود در جشنواره فیلم برلین گفت و ادامه داد: دیگر نیازی نیست تمرکز روی مردان بد باشد. بیایید راجع به زنان و مشکلاتی که با آن مواجه هستند صحبت کنیم.

این روزها در حالی که رسانه‌های جهان روی ماجراهای هاروی واینستین، جفری اپستین و دیگر متهمان به آزار و اذیت جنسی زوم هستند، کیتی گرین با الهام از جنبش MeToo # نگاه فیلم خود را روی موضوع حضور زنان در محیط‌های کاری مسموم متمرکز کرده است. «دستیار» روایت زنی به نام جین – با بازی جولیا گارنر – است که به تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده است و با به دست آوردن فرصت کار در شغل رویایی‌اش، دستیار یک تهیه‌کننده پرنفوذ و سرشناس در صنعت فیلم و سرگرمی می‌شود.

جین رفته‌رفته متوجه سواستفاده‌ها و آزارهایی می‌شود که هر روز و در همه ابعاد کارش متوجه اوست.

کیتی گرین گفت در مرحله تحقیق برای ساخت فیلمش با حدود ۱۰۰ زن مصاحبه کرده است که اکثر آنان در صنعت فیلمسازی شاغل هستند. او در این تحقیقات متوجه می‌شود داستان‌ زنان نجات یافته از آزارهای جنسی و تجربیات آنان از کار در چنین محیط‌های کثیف و مسمومی به ندرت توسط رسانه‌ها انعکاس یافته است.

او اضافه کرد: من به تمام پوشش‌های خبری درباره جنبش #MeTooمراجعه کردم و به نظر می‌رسید تمرکز همه ‌آن‌ها روی مردان متجاوز ماجرا است. این موضوع که تمرکز این روایت‌ها روی زنان و چگونگی نشاندن تعداد بیشتری از آنان بر مستند قدرت نیست، مرا مقداری ناامید کرد. من می‌خواهم کاری را انجام دهم که مشکلات فرهنگی-سیستماتیک بیشتری را به چالش کشد.

«دستیار» پس از اولین اکران خود در جشنواره سال گذشته فیلم تلوراید آمریکا و دیگر فستیوال‌ّهای فیلم این کشور، در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ اکران سینمایی خود را آغاز کرد. هم‌اکنون نمایش این فیلم در جشنواره فیلم برلین با برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده هاروی  واینستین، تهیه‌کننده پرفدرت سال‌های قبل هالیوود، در نیویورک هم‌زمان شده است. گرین در این‌باره گفت: امیدوارم آسیب‌دیدگان این ماجرا به حق قانونی و عدالتی که در انتظار آن هستند برسند. ببینیم چه پیش می‌آید.

این کارگردان جوان در انتهای سخنان خود گفت: با توجه به ناهم‌خوانی موضوع «دستیار» با صنعت فیلمسازی و روایت آن از وضعیت نامناسب محیط کاری این صنعت، تامین بودجه ساخت این فیلم یکی از چالش‌های اصلی بود. همیشه گفته می‌شود هالیوود فیلم‌های راجع به خودش را دوست دارد؛ این فیلم اما از آن‌ها نبود!

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است