مسئولان سینما رویشان می شود با خانواده به تماشای فیلم های جشنواره فجر بنشینند!

به گزارش خبرگزاری صبا، مهدی عظیمی میرآبادی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با گلایه شدید از وضعیت فعلی سینمای ایران اظهار کرد: ما نگرانیم که چرا سینمای انقلاب و دفاع مقدس تنهاست، مسئولان وقتی می‌خواهند آمار و بیلان کاری را ارایه کنند از کدام آثار نام می‌برند؟ آیا از فیلم‌های سخیف و ضعیف که سیاه نما و چرک هستند نام می‌برند یا فیلم‌های چون آثار ابراهیم حاتمی کیا و امثال آن؟ پس باید به امثال حاتمی کیاها کمک کنید. چرا بسیاری از هنرمندان خوش‌سابقه مانند اردکانی، رحیمی پور، درخشی، برزیده کم‌کار شدند؟

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره ملی فیلم فجر حاضر بودند کدام شان ارزش حداقلی به‌عنوان فیلم و اثر هنری را داشتند؟ یک سازمانی هم مانند اوج که به کمک سینما می‌آید و چند فیلم خوب تولید می‌کند با هجمه و توهین‌ها مواجه می‌شود. انجمن مگر قرار است کمپانی فیلم‌سازی مانند اوج شود؟ انجمن سینمای دفاع مقدس از نامش هم پیداست که قرار است مطالبه گر باشد و مطالبه کند که چرا سینمای دفاع مقدس در کشور ما ضعیف است البته اگر می‌گوییم سینمای دفاع مقدس ضعیف است این را هم می‌گوییم که نسبت به‌کل سینمای ایران نه یک سر و گردن بلکه یک قامت بلندتر است. ولی نسبت به آن چیزی که آرمان و ایده‌آل ماست بسیار متفاوت است.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچنین با انتقاد از آثار اکران شده در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: امسال جشنواره ملی فیلم فجر، آثاری اکران شدند که نمی‌دانم آن افرادی که چه در فرآیند تولید اثر و چه در مرحله انتخاب، داوری و صدور مجوزهای لازم کمک و همراهی‌شان کردند رویشان می‌شود با خانواده خود به تماشا بنشینند؟ فیلم‌هایی که تماما در آن از مواد مخدر، مشروبات الکلی، سیگار، الفاظ اروتیک و رکیک استفاده‌شده بود.

عظیمی میرآبادی در پایان تاکید کرد: پس سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این شرایط کجاست؟ آیا غیر از من و شما هستیم؟ کدام‌یک از ما اعتراض کردیم؟ دوستان به‌جای اینکه یکدیگر را محکوم کنیم باید همه باهم کسانی را محکوم کنیم که نمی‌خواهند سینمای انقلاب باشد. عزیزان بیایید کمک کنید تا انجمن سینمای دفاع مقدس به اهداف ارزشمندی که برایش تصور شده است، برسد.

انتهای پیام/