سینماها تا پایان هفته تعطیل شد/ تعین سرنوشت اکران نوروزی و فیلم های روی پرده | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۸

سینماها تا پایان هفته تعطیل شد/ تعین سرنوشت اکران نوروزی و فیلم های روی پرده

به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سینماهای سراسر کشور از امروز تا پایان هفته تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در حالی که از عصر دیروز ۳ اسفندماه مساله تعطیلی همه فعالیت های فرهنگی هنری به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح و به اطلاعیه ای مبهم از سوی وزارت ارشاد نیز منتهی شده بود تا صبح امروز هنوز تعطیلی سینماها اعلام نشده و بلیت فروشی سینماها باز بود ولی درنهایت سینماهای سراسر کشور از امروز ۴ اسفند ماه تا پایان هفته تعطیل شد.

غلامرضا سخنگوی شورای صنفی نمایش با تایید خبر تعطیلی سینماهای سراسر کشور تا پایان هفته جاری توضیح داد: ادامه فعالیت سینماها پس از این یک هفته نیز با تصمیم مراجع مربوطه و تصمیم گیر خواهد بود.

وی افزود: پیرو اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی یک هفته ای فعالیت های هنری و سینمایی، شورای صنفی نمایش نیز در جلسه امروز ۴ اسفندماه تصمیم گرفت که سینماهای سراسر کشور تا پایان هفته جاری تعطیل باشند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش دلیل این تصمیم را توصیه های اکید بهداشتی و ضرورت صیانت از سلامت مردم کشور دانست.

فرجی تاکید کرد: ادامه فعالیت سینماها در هفته بعد پس از هماهنگی با مراجع ذیصلاح خواهد بود که متعاقبا اعلام می شود.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت فیلم هایی که در این مدت روی پرده بودند و همچنین مساله اکران نوروزی چه می شود؟ توضیح داد: سرنوشت فیلم هایی که روی پرده بودند و این مسایل آنها را دچار تعطیلی کرده است در شورای صنفی نمایش بررسی می شود و حتما برای آنها شرایط خاصی را درنظر می گیریم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان عنوان کرد: برنامه ریزی برای اکران نوروزی و انتخاب فیلم ها نیز در دست انجام است که با توجه به شرایط اخیر برای آنها نیز تصمیم گیری و نتیجه اعلام می شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است