فقط این را کم داریم که آتشفشان دماوند فوران کند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۹
علی ابراهیمی در گفتگو با صبا:

فقط این را کم داریم که آتشفشان دماوند فوران کند!

کارگردان «عطر داغ» با انتقاد از شرایط اکران فیلمش از شورای صنفی نمایش خواست که تعطیلی پیش آمده را برای فیلم های روی پرده جبران کند.

علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» که از ۳۰ بهمن اکران خود را آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره شرایط موجود برای اکران فیلم گفت: از اکران «عطر داغ» تنها ۳ روز گذشته بود که سینماها هم تعطیل شدند. از نظرم شرایطی که برای فیلم ما به وجود آمده است فقط این را کم دارد که آتشفشان دماوند فوران کند!

وی تاکید کرد: اسفند ماه در حالت عادی هم بسیار شرایط نامناسبی برای اکران است و حالا که تعطیلی چند روزه سینماها و استرس عمومی به دلیل شیوع کرونا هم آمده است دیگر چیزی برای اکران ما نمی ماند. «عطر داغ» پس از تلاش‌های بسیار اکران گرفته بود که حالا این اتفاقات هم افتاد. در این مدت اتفاقات بسیاری رخ داده است که در روحیه مردم تاثیر می‌گذارد و اکنون جدیدترین اتفاقی که می‌توانست برای سینما و آدم‌ها بیفتد که شکل اکران را تغییر دهد، ویروس کرونا بود که آن هم رخ داد.

کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» با اشاره به اینکه فیلمش همزمان با «خوب، بد، جلف: ارتش سری» اکران شده است، تشریح کرد: «خوب، بد، جلف: ارتش سری» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت و اگر متقاضی اکران بود به طور قانونی باید در نیمه دوم اسفند ماه و در اکران نوروزی اکران می شد اما این فیلم ۴ روز پس از نمایشش در جشنواره، اکران عمومی شد و رقیب ما که اکران قبل از نوروز را داشتیم شد.

وی اضافه کرد: «خوب، بد، جلف: ارتش سری» به دلیل اکران سریع، حجم بالای تبلیغات و تعداد سالن‌های بالایی که به آن داده‌اند به فیلم‌های دیگر آسیب‌ وارد می‌کند و اکنون با توجه به این اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، فیلم‌های ما کاملا شهید می‌شوند.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضع پیش آمده آیا راهکاری برای بهبود این شرایط و اکران «عطر داغ» دارید، بیان کرد: وارد کردن انتقاد به شورای صنفی و وزارت ارشاد، حداقل از سمت ما تغییری حاصل نمی‌کند و به گونه‌ای نیست که ما نسبت به شرایط اکران معترض شویم و آن‌ها هم استقبال کنند زیرا آنها طبق برنامه‌ریزی‌ای که از نظر خودشان درست است، حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

گلایه تهیه‌کننده «نرگس مست» از وضعیت اکران/ این شرایط بد را جبران کنند

وی ادامه داد: خیلی از اصحاب رسانه و عوامل معتقد بودند اگر «عطر داغ» اکران شود، فروش خوبی خواهد داشت و اتفاقا قبل از تعطیلی سینماها در روز دوم نمایش فیلم «عطر داغ» همراه مردم به تماشای فیلم نشستم و بازخوردهای بسیار خوبی از تماشای فیلم دریافت می‌کردم.

ابراهیمی اضافه کرد: کارگردانی را می‌شناختم که می‌گفت من ۶ فیلمم اکران شده است اما هنوز متوجه نشدم که ماجرای اکران چیست؟ و من هم در این شرایط باید بگویم که هنوز شرایط اکران را نفهمیده‌ام زیرا بسیار پیچیده است.

کارگردان فیلم «عطر داغ» در پایان تصریح کرد: قانون به این صورت است که در مدت زمانی که سینماها تعطیل شده است باید ضرر فیلم‌های در حال اکران جبران شود.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است