دومین مهرواره شعر «آفرینش» برگزار می‌شود/ راهیابی ۹۰ نفر به بخش پایانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵

دومین مهرواره شعر «آفرینش» برگزار می‌شود/ راهیابی ۹۰ نفر به بخش پایانی

بیش از 1700 اثر در دومین مهرواره شعر «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت داده شد و 90 نفر به بخش پایانی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از ارسال فراخوان در مهر سال جاری، بیش از ۱۷۰۰ شعر از سوی یک‌ هزار نفر از اعضای فعال انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به دومین مهرواره شعر «آفرینش» ارسال شد و انتخاب اولیه آثار از سوی کارشناسان و مربیان ادبی استان‌ها صورت گرفت در نهایت تعداد ۱۰۵۲ اثر از سوی ۵۳۰ عضو نوجوان و ارشد کانون به دبیرخانه مهرواره در تهران راه یافت.

آثار ارسالی به دبیرخانه از سوی هیأت انتخاب نهایی آثار مورد بررسی قرار گرفتند. بر این اساس در بخش شعر «کلاسیک» با حضور غلامرضا طریقی، محمدسعید میرزایی و زهیر توکلی و همچنین در گروه شعر «آزاد» با حضور مصطفی علی‌پور، لیلا کردبچه و مهدی مظفری‌ساوجی، تعداد ۹۰ نفر از اعضای شرکت‌کننده در فراخوان شامل ۶۷ نفر دختر و ۲۳ نفر پسر بدون رتبه‌بندی، شایسته حضور در مرحله پایانی دومین مهرواره شعر آفرینش شناخته شدند.

در روزهای برگزاری مرحله پایانی این مهرواره، علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوعی همچون نشست‌های خوانش آثار و نقد شعر، کارگاه‌های تخصصی شعر، دیدار اعضای برگزیده با شاعران برجسته کشور، انتشار کتاب آثار برگزیده و… دوشب نیز مراسم «ضیافت شعر» برپا خواهد شد.

همچنین شب‌های هفتم و هشتم اسفند، شاعران جوان شناخته شده و همچنین چهره‌های شاخص عرصه شعر با حضور فاضل نظری، مدیرعامل کانون، شعرخوانی می‌کنند و ضیافت شعر در این دو شب برپاست.

در حال حاضر ۸۸ انجمن ادبی ویژه نوجوانان و اعضای ارشد در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور فعال است.

دومین مهرواره شعر «آفرینش» ۶ تا ۹ اسفند ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است