جزییات طرح «تمیم» اعلام شد/ ارسال آثار برتر کانون به استان‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶

جزییات طرح «تمیم» اعلام شد/ ارسال آثار برتر کانون به استان‌ها

کتاب‌های ناشران برگزیده در جایزه کتاب ماه و سال و سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های منتخب به کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر عامل کانون می‌گوید طرح جدیدی برای تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اسفند ۱۳۹۸ برای نخستین بار اجرا می‌شود تا بر اساس آن کتاب‌های ناشران برگزیده در جایزه کتاب ماه و سال و سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های منتخب به کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال شود.

مدیر عامل کانون که در جمع مسئولان مراکز موفق کانون در تهران سخن می‌گفت، با اعلام این خبر توضیح داد: در بازدید از مرکز فرهنگی هنری استان‌ها ، متوجه شدم سال‌هاست در کتاب‌خانه‌ها به کتاب‌های کانون محدود شده‌ایم در حالی که  نیاز به استفاده از کتاب‌های موفق و تأیید شده دیگر ناشران نیز داریم.

فاضل نظری ادامه داد:  هم راستا با طرح تمیم (تأمین محتوای یکپارچه مراکز)، طرح جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان نیز شکل گرفت و از این پس در هر فصل سال کتاب‌های برگزیده ناشران در جایزه کتاب ماه و سال از طرف کانون خریداری خواهد شد و به شکل یکپارچه در اختیار مراکز قرار می‌گیرد.

وی ارزش کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌هایی را که تا آخر اسفند ۱۳۹۸ برای مراکز کانون در سراسر کشور تأمین می‌شود، نزدیک به ۷میلیارد تومان اعلام کرد.

مراکز فرهنگی هنری باید از ستاد جذاب‌تر باشند

او با اشاره به مراکز کانون ادامه داد: جذابیت امروز کانون محصول انگیزه، تلاش و علاقه شما مربیان است. مراکز کانون بدون مربیان، دیوار، صندلی و وسایل هستند. این مربی ماست که وقتی به شهر یا روستایی می‌رود به آنجا روح می‌دهد. در واقع روح کانون، مربیان ما هستند، این اهمیت نقش مربیان در کانون است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون تاکید کرد: من بارها و بارها از دوستان خودم خواستم که تلاش کنیم – به تعبیری – صف از ستاد جذاب‌تر باشد. ما ممکن است بتوانیم در این زمینه تغییراتی ایجاد کنیم. اما زیربنای آن در طی سال‌ها شکل گرفته است که تغییر آن به سادگی ممکن نیست.

نظری با بیان اینکه کار کردن در مراکز کانون خودش موفقیت است گفت: این انتخاب‌ها نمادین است و من می‌دانم که فاصله انتخاب شده‌ها با انتخاب نشده‌ها زیاد نیست.

او تاکید کرد: وقتی از دوستان معاونت فرهنگی پرسیدم که چرا به جای قدردانی از مربیان برتر از مراکز قدردانی می‌کنید، گفتند برای اینکه انگیزه‌ای باشد تا از یک کار گروهی موفق تشکر کنیم و این قدردانی در واقع احترام به مقوله کار گروهی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است