«مرثیه‌ای برای پرواز ۷۵۲» بر اساس یک حس قلبی شکل گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰
لوریس چکناواریان در گفتگو با صبا:

«مرثیه‌ای برای پرواز ۷۵۲» بر اساس یک حس قلبی شکل گرفت

لوریس چکناواریان می گوید به عنوان یک آهنگساز وظیفه خود می دانستم تا اثری بسازم و آن را به جانباختگان پرواز ۷۵۲ تقدیم کنم.

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره «مرثیه ای برای پرواز ۷۵۲» گفت: زمانی که متوجه سقوط هواپیمای اوکراین شدم واقعا ناراحت شدم و تحت تاثیر قرار گرفتم به همین دلیل تصمیم گرفتم به عنوان یک آهنگساز اثری بسازم و آن را به جانباختگان این هواپیما و خانواده های داغدار این عزیزان تقدیم کنم.

چکناواریان در ادامه بیان کرد: این کار براساس یک حس قلبی شکل گرفت و اصلا سفارشی نبود. این اثر شامل سه قسمت سقوط، احساس دردناک خانواده ها و سوگواری است که در همان ابتدا با یارتا یاران در میان گذاشتم و شعر فوق العاده ای از سعدی را پیشنهاد کرد که من تلاش کردم روی موسیقی از کلام هم استفاده کنم.

این آهنگساز افزود: خانواده این عزیزان هیچ گاه این درد و غم را فراموش نمی کنند و من می خواستم با ساخت این اثر بگویم که من هم در غمشان شریک هستم. این اثر را به همه عزیزانی که در آن پرواز بودند تقدیم می کنم و امیدوارم دیگر این اتفاقات تلخ رخ ندهد.

وی  در پایان گفت: رازمیک اوحانیان، یارتا یاران، احسان بیرق دار، علیرضا راد، شاهو زندی، ناصر ایزدی و بردیا صدرنوری با من در این اثر همکاری کرده اند و با حضور و همکاری این عزیزان توانستم این اثر را خلق کنم.

پروژه موسیقایی «مرثیه ای برای پرواز ۷۵۲» اثر لوریس چکناوریان با اخذ مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی منتشر و به جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی و خانواده های داغدارشان تقدیم شده است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است