جزییات ساخت سردیس شهید سلیمانی در جریان جشنواره تجسمی فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

جزییات ساخت سردیس شهید سلیمانی در جریان جشنواره تجسمی فجر

سردیس شهید قاسم سلیمانی در طول برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، علی لوائی هنرمند مجسمه ساز در یکی از گالری های موسسه فرهنگی و هنری صبا در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در حال ساخت سردیس شهید قاسم سلیمانی است.

وی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره این اثر توضیح داد: این کار را از پیش از افتتاحیه جشنواره تجسمی فجر شروع کرده و اسکلت بندی آن را ساخته ام و حال با خمیر در حال ساخت آن هستم و قرار است در طول یک هفته برگزاری جشنواره این اثر تکمیل شود.

لوائی درباره سرنوشت ساخت این اثر بعد از اتمام بیان کرد: من این اثر را می سازم و ممکن است پس از پایان جشنواره قالب گیری و تبدیل به برنز یا فایبرگلاس شود ولی در این زمینه هنوز صحبتی نشده است.

این هنرمند در پایان اظهار کرد: از من دعوت شده است که این اثر را یک هفته ای در جریان برگزاری جشنواره بسازم و اگر در زمان مقرر به پایان نرسد باید آن را به کارگاه منتقل کنم و باقیمانده کار را در کارگاه تکمیل کنم.

لوائی همچنین یادآور شد: زمان یک هفته ای برای ساخت یک پرتره بسیار کم است و ساخت یک پرتره خوب حداقل نیاز به یک ماه زمان دارد.

این هنرمند مجسمه ساز در سمپوزیوم های مختلف مجسمه سازی حضور داشته است و پرتره های بسیاری از مشاهیر و شهدای کشور را ساخته است که مجسمه امیرکبیر در چهارراه ولیعصر مقابل تالار وحدت از جمله آثار اوست.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است