«دست فرمون» فرهنگ رانندگی را یاد می‌دهد/ شگفتانه‌های فصل جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۵
بهنام صفاریان در گفتگو با صبا:

«دست فرمون» فرهنگ رانندگی را یاد می‌دهد/ شگفتانه‌های فصل جدید

طراح «دست فرمون» می‌گوید این مسابقه فرهنگ‌ رانندگی و استفاده از خودرو را به مردم آموزش می‌دهد.

بهنام صفاریان طراح و کارشناس مسابقه «دست فرمون» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این مسابقه که از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود، توضیح داد: ۲۰ سال است که رشته ورزشی من موتور سواری و اتومبیل رانی است و همیشه این دغدغه را داشتم که چرا این ورزش با وجود طرفداران زیاد در تلویزیون به آن پرداخته نمی شود.

وی ادامه داد: ایده و طرح این برنامه که در ابتدا «دقت و سرعت» نام داشت در سال ۹۰ در ذهن من شکل گرفت و واقعا سخت بود که این ایده را به تلویزیون بیاورم. سالیان سال جلسات مختلفی برگزار کردیم و در نهایت با مدیران سازمان، تهیه کننده و کارگردان «دست فرمون» به توافق رسیدیم.

کارشناس مجری «دست فرمون» با بیان اینکه این مسابقه فرهنگ‌ رانندگی و استفاده از خودرو را به مردم آموزش می‌دهد، گفت: من در این برنامه برخی نکات آموزشی را در فضای شاد و نه خشک به مخاطبان ارایه می‌دهم. به عنوان مثال قصد دارم به مردم بگویم برای سبقت گرفتن به جای استفاده از نور بالا، راهنما بزنیم چرا که همین نور بالا بیشتر به دعوا و تصادف منجر می شود.

صفاریان افزود: انتخاب صحیح لاستیک برای هر ماشین، مراقب ها و رسیدگی به اتومبیل، چک کردن چراغ ها و……از نکاتی بود که در برنامه برای مخاطبان بیان کردیم و اگر قرار باشد فصل جدیدی از این مسابقه روی آنتن برود سعی می‌کنیم نکات جدیدتری را به مردم آموزش بدهیم.

وی درباره حضور خانم‌ها در این مسابقه گفت: من از همان ابتدا با حضور بانوان در «دست فرمون» موافق بودم چراکه آن‌ها نیز با خودرو و رانندگی درگیر هستند و معتقدم از آنجا که برای بانوان نیز گواهینامه صادر می‌شود پس وقتی حق رانندگی دارند حق شرکت در مسابقه را نیز دارند. امیدوارم در فصل جدید حضور آن‌ها پر رنگ تر باشد.

کارشناس مجری «دست فرمون» در پایان درباره ویژگی‌های فصل جدید اظهار کرد: با توجه به استقبال مخاطبان از این برنامه و تعداد زیاد متقاضیان برای حضور در فصل جدید، شگفتانه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که شاید برای اولین بار است که در یک مسابقه تلویزیونی رخ می‌دهد که باعث جذاب تر شدن «دست فرمون» می‌شود.

«دست فرمون» با ۳۰ دوربین در شب تصویربرداری شده است و بهنام صفاریان طراح و کارشناس، مسعود صنم کارگردان، پیمان قانع مدیر هنری، محمود محمودی تهیه کننده و کامبیز دیرباز مجری این مسابقه تلویزیونی هستند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است