دو پتل در درام «سقوط بازار» بازی می‌کند/ خسارت میلیارد دلاری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
روایتی از یک ماجرای عجیب و واقعی؛

دو پتل در درام «سقوط بازار» بازی می‌کند/ خسارت میلیارد دلاری

دو پتل برای بازی در نقش مردی که از اتاق خانه‌اش میلیاردها دلار به بازارهای سهام جهان لطمه زد، انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، دو پتل هنرپیشه بریتانیایی به جمع بازیگران درام هیجان‌انگیز «سقوط بازار – Flash Crash» به تهیه‌کنندگی کمپانی‌های Saw Films و New Regancy اضافه شد.

«سقوط بازار – Flash Crash» بر اساس کتابی به همین نام نوشته لیام واگن روزنامه‌نگار محقق بلومبرگ و مجله بیزینس‌ویک است و جاناتان پرِرا کار نگارش فیلمنامه اقتباسی آن را برعهده دارد. این کتاب قرار است ماه می امسال در بازارهای آمریکا و انگلستان عرضه شود.

«سقوط بازار» روایت واقعی از سرگذشت مردی به نام ناویندر سینگ سارائو است. سارائو را مهاجری نابغه توصیف می‌کنند که موفق شد از اتاق خواب خود در خانه پدری در محله‌ای از توابع لندن، بازار سهام جهان را شکست داده و میلیون‌ها دلار به جیب زند. استراتژی سارائو و البته وقوع عواملی دیگر، باعث شد در ششم ماه می سال ۲۰۱۰ یکی از اسرارآمیزترین سقوط‌های بازار سهام جهان به وقوع پیوسته و ارزش آن در عرض چند دقیقه، یک تریلیون دلار افت کند. بعد از این ماجرا ماموران دولتی که در پی تحقیق درباره این سقوط بودند به رد پای سارائو رسیدند. زمانی که حلقه محاصره سارائو تنگ شد، او تصمیم گرفت یک بار دیگر با سیستم دست و پنجه نرم کرده و وجود خودش را به امری ضروری برای دولتی بدل کند که قصد داشت مجازات او را به درس عبرتی برای دیگران بدل کند.

لین کنینگ و امیل شرمان، مدیران ۲ کمپانی همکار در تولید این فیلم در بیانیه‌ای درباره این فیلم گفتند: داستان ناویندر سینگ سارائو، ما را عمیقا تحت تاثیر قرار داد. او نمونه‌ای بی‌شبیه و پیچیده از قهرمانان است و توانست دست اخلال‌گران موجود در قلب سیستم اقتصاد جهان را برملا کند.

دو پتل پیش از این درام «شیر»(۲۰۱۶) کمپانی Saw Films نیز حضور داشته است. پتل سابقه نقش‌آفرینی در آثار مهم و موفقی چون «میلیونر زاغه نشین»(۲۰۰۸) و «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد»(۲۰۱۹) را در کارنامه خود دارد و جدیدترین فیلم او با نام «شوالیه سبز – The Green Knight» قرار است در ۲۹ می ۲۰۲۰ اکران شود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است