جشنواره برلین سطح تدابیر امنیتی خود را افزایش داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹
به دنبال ترور در غرب آلمان؛

جشنواره برلین سطح تدابیر امنیتی خود را افزایش داد

مهم‌ترین رویداد سینمایی آلمان که از امشب در برلین آغاز می‌شود، در واکنش به حوادث تروریستی تازه این کشور، سطح اقدامات امنیتی خود را بالا برد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، به دنبال وقوع تیراندازی‌های مرگبار و کشتار دسته جمعی در شهر هاناو در غرب آلمان، سطح اقدامات امنیتی برای محافظت از جشنواره فیلم برلین افزایش یافت. این رویداد مهم سینمایی از امشب، ۲۰ فوریه آغاز می‌شود.

رسانه‌های محلی آلمان اواخر روز چهارشنبه، ۱۹ فوریه خبر از کشته شدن چندین نفر در پی تیراندازی‌های مرگبار دادند. تا کنون مشخص شده در پی این اقدام وحشیانه، ۸ نفر کشته‍ و ۵ نفر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود مهاجم ناشناس، آتش اسلحه خود را به سوی افراد حاضر در یک کافه در مرکز هانا گشوده و بعد از آن گویا در نقطه دیگری در شهر حمله دوم رخ داده است. روزنامه آلمان بیلد گزارش داده است که مظنونان این حمله خونین هنوز شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

در طول سالیان اخیر برگزاری اکثر جشنواره‌های فرهنگی جهان با تدابیر امنیتی بالایی همراه بوده است، اما در موارد اینچنینی که این رویدادها با حوادث تروریستی همراه می‌شوند، سطح اقدامات امنیتی و حفاظتی، سخت‌گیرانه‌تر از قبل دنبال می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۱۷ به دنبال وقوع حوادث تروریستی در شهر نیس فرانسه میلیون‌ها دلار صرف محافظت از خود کرد و به دنبال آن رویدادهای MIPCOM TV و MIP با بالاترین تدابیر امنیتی برگزار شدند.

جشنواره فیلم برلین از امشب با نمایش فیلم «سال سلینجر من» به کارگردانی فیلیپه فالاردیو کانادایی و بازی سیگورنی ویور و مارگارت کواللی آغاز شده و تا اول مارچ (۱۱ اسفند) ادامه دارد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است