«محاصره» با یاد سردار سلیمانی نواخته شد/ نوای «ای ایران» در تالار وحدت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
گزارش صبا از کنسرت ارکستر ملی ایران؛

«محاصره» با یاد سردار سلیمانی نواخته شد/ نوای «ای ایران» در تالار وحدت

در آخرین شب برگزاری جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی ایران با اجرای سالار عقیلی در تالار وحدت روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا در آخرین شب برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت میزبان ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و با اجرای سالار عقیلی در سانس ۱۸:۳۰ بود

از نکات قابل توجه این اجرا حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت بود که به نظر می‌رسد تاخیر ۲۷ دقیقه برای شروع مراسم به دلیل به موقع نرسیدن مهمانان برنامه بود.

پس از پخش تیزر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، در شب اجرای ارکستر ملی ایران ویدیو آماده شده درباره هوشنگ ظریف که قرار است در مراسم اختتامیه از او تجلیل شود. پخش شد. زمانی که نام محمدرضا شجریان در این ویدیو آورده شد بود حاضران در سال با تشویق‌های خود به این مراسم گرما بخشیدند.

قطعه نخستی که بهزاد عبدی آن را ساخته بود و در این مراسم توسط سهراب کاشف و ارکستر ملی ایران اجرا شد، «محاصره» نام داشت و با یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نواخته شد.

پس از آن سالار عقیلی روی صحنه آمد و قطعات «چه بگویم» با آهنگسازی فرید سعادتمند و «وطنم» ساخته بابک زرین و شعر زنده یاد افشین یدالهی را اجرا کرد.

«هانیه» ساخته فرید سعادتمند چهارمین قطعه بود که در این مراسم اجرا شد  تک نوازی ویلون در قسمت هایی از این قطعه از نکات جالب توجه این اجرا بود.

پنجمین قطعه ای که در این مراسم اجرا شد، قطعه «گلرخ» با شعر محمدرضا یار و ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد از مجموعه «آلبوم تنهایی گریه مکن» بود.

اثر بعدی بدون حضور خواننده نواخته شد. این قطعه که با ریتمی آرام شروع شد و فراز و فرود‌های داشت اما در نهایت در اوج به پایان رسید.

«آسمان مست» از علی اصغر شاه زیدی قطعه دیگری بود که با تحریرهای مناسب سالار عقیلی به خوبی اجرا شد و عده از حاضران را به همراهی با آهنگ واداشت.

قطعه «طاقتم ده» ساخته همایون خرم که توسط خوانندگان دیگری نیز خوانده شده است، قطعه بود که در این کنسرت اجرا و با استقبال مخاطبان همراه شد.

«سرو زیر آب» ساخته فرید سعادتمند و شعر عباس محمدی قطعه دیگری بود که نواخته شد.

قطعه معروف «از خونه جوانان وطن لاله دمیده» که تاکنون توسط خوانندگان مطرحی از جمله محمدرضا شجریان خوانده شده است از دیگر قطعه هایی بود که در این مراسم اجرا و با تشویق گرم و استقبال حاضران همراه شد.

قطعه «از تنهایی گریه مکن» ساخته ابوالفضل صادقی نژاد و شعر محمدرضا یار نیز در این کنسرت اجرا شد.

«ایران» ساخته بابک زرین و شعر زنده یاد افشین یدالهی نیز که از قطعات معروف سالار عقیلی است، در این کنسرت با اجرای احساسی او نواخته شد. استقبال حاضران از این قطعه به حدی بوده که بیشتر آن‌ها ایستاده گروه را تشویق کردند.

قطعه «خوشه چین» ساخته روح الله خالقی و شعر زنده یاد کریم فکور دیگر قطعه ای بود که در این مراسم نواخته شد.

سالار عقیلی که بعد از هر قطعه به معرفی آن می‌پرداخت پس از معرفی قطعه «خوشه چین» گفت: امشب این افتخار نصیب من شده است که مادرم اینجا حضور دارد. مادرم همه زندگی من است و از همین مکان بر دستان او بوسه می‌زنم.

اجرای قطعه «نام جاوید وطن» که شور و حالی را در بین حاضران ایجاد کرد و منجر به ایستاده تشویق کردن آن‌ها شد، قرار بود آخرین قطعه ای باشد که در این مراسم اجرا می‌شود اما ناگهان سرود «ای ایران ای مرز پرگهر» توسط ارکستر ملی ایران نواخته شد و مخاطبان به احترام این سرود از جای خود برخاستند و با آن همخوانی کردند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است