نامزدهای بخش شاعران بدون کتاب جایزه «شعر خبرنگاران» معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵

نامزدهای بخش شاعران بدون کتاب جایزه «شعر خبرنگاران» معرفی شدند

نامزدهای بخش ویژه چهاردهمین جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا، بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران، در بخش ویژه شاعران بدون کتاب که هرساله با هدف کشف استعدادهای شعری در هر سن و جغرافیایی برگزار می‌شود، این افراد از میان شاعران فارسی‌زبان شرکت‌کننده که تاکنون در ایران کتاب شعر منتشر نکرده اما به‌اندازه‌ یک کتاب، شعر دارند، به‌عنوان نامزد دریافت تندیس «خبرنگاران» معرفی شدند:

فاطمه بیرانوند
احمد پورنجاتی
پویان جمالی کاظمی
حسن جنت‌مکان
روح‌الله چراغ‌زاده
حمیدرضا ظرافت
مهران عزیزی
علی مشکات

چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران، مانند سال‌های گذشته در سه بخش «کتاب سال شعر»، «ویژه شاعران بدون کتاب» و «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری» برگزار و آیین پایانی آن در اسفندماه برپا می‌شود.

سال گذشته در سیزدهمین دوره این جایزه، در بخش کتاب سال، با داوری مهسا ملک‌مرزبان، علیرضا طبایی، مجید برزگر (فلیمساز)، حسن گوهرپور و علیرضا بهرامی، مجموعه شعر «باران با انگشت‌های لاغر و غمگین‌اش» از مهدی مظفری ساوجی به‌عنوان برگزیده انتخاب شد.

در بخش ویژه‌ شاعران بدون کتاب این جایزه، با داوری سعید اسلام‌زاده، عباس کریمی عباسی، هادی حسینی‌نژاد، مسعود شهریاری و علیرضا بهرامی، نیز سیده محبوبه بصری از بوشهر، رضا عظیمی از قم، نیلوفر شاطری از خوزستان و بیتا علی‌اکبری از خراسان مقام‌های اول تا سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش تجلیل از پیشکسوتان، از «فرزانه خجندی»، شاعر اهل تاجیکستان، تجلیل شد.

امسال نیز در دوره چهاردهم، شاعرانی از شهرها و استان‌های مختلف چون لرستان، خوزستان، زنجان، تهران و کابل موفق شدند به‌عنوان نامزد بخش ویژه معرفی شوند.

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»، نامزدهای بخش کتاب سال دوره چهاردهم این جایزه هفته آینده معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است