خانم‌ها می توانند در فصل جدید «دست فرمون» شرکت کنند/ حضور با ماشین شخصی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، نشست خبری مسابقه تلویزیونی «دست فرمون» به تهیه کنندگی محمود محمودی، کارگردانی مسعود صنم و اجرای کامبیز دیرباز که از شبکه نسیم روی آنتن رفته است، روز چهارشنبه 30 بهمن ماه در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

در این نشست محمود محمودی تهیه کننده، مسعود صنم کارگردان، کامبیز دیرباز مجری، بهنام صفاریان پور کارشناس مجری، آرش راهبر نویسنده، امیرحسین بزرگ زادگان مدیر رسانه و فضای مجازی و سعید پاشایی مدیر تصویربرداری حضور داشتند.

محمود محمودی تهیه کننده «دست فرمون» در ابتدای نشست گفت: چیزی که من امروز از تماس مخاطبان شنیدم تشکر آنها برای ایجاد یک برنامه شاد و جدید بود‌. بعد از پخش برنامه مردم تازه فهمیدند می توانستند با ماشین های خود وارد مسابقه شوند و ثبت نام کنند و پیگیر فصل جدید این برنامه بودند‌.

مسعود صنم کارگردان این مسابقه نیز بیان کرد: بیشتر مردم در تماس هایشان به ما لطف داشتند اما انتقادهایی هم وارد شد که آقای صفاریان توضیح می دهند.

کامبیز دیرباز مجری مسابقه مطرح کرد: تلویزیون با زندگی مردم در هم تنیده شده است. کسانی با من تماس گرفتند می گفتند تمام دلخوشی آنها تلویزیون است. این مسئولیت تهیه برنامه را سنگین تر می کند. تماس های مردمی حاوی نکات جالب و بامزه ای بود البته بیشتر درباره نحوه شرکت در مسابقه می گفتند و تازه فهمیدند که می شود با خانواده و ماشین شخصی نیز شرکت کرد‌. ادامه این برنامه بستگی دارد به کنداکتوری که برای بعد از عید به ما می دهند. امیدوارم اتفاق خوبی برای تلویزیون و مسابقه ما در سال آینده رخ بدهد.

بهنام صفاریان پور مجری کارشناس این مسابقه ضمن تشکر از روی آنتن بردن این برنامه و حمایت سازمان گفت: سعی می کنیم علاوه بر مسابقه و رقابت، نکات ایمنی را نیز به مخاطبان آموزش دهیم. خوشحالم که مردم فهمیدند این ورزش متعلق به قشر خاصی نیست و همه می توانند با هر ماشینی در این مسابقه شرکت کنند. سعی می کنیم این برنامه را با نظرات مردم پیش ببریم.

سعید پاشایی مدیر تصویربرداری مسابقه در ادامه مطرح کرد: خوشحالم که بینندگانی داریم که به من تذکر دادند و جای دوربین ها را مشخص کردند و این وظیفه ما را سخت تر می کند و نشان می دهد با چه بینندگانی رو به رو هستیم.

آرش راهبر نویسنده «دست فرمون» نیز عنوان کرد: من به عنوان نویسنده برنامه می خواهم به یک نکته اشاره کنم. در حال حاضر تعداد خودروها آن قدر زیاد است که عضوی از خانواده ما شده اند. لازم است بدانیم که چگونه باید با ماشین رفتار کنیم و این چیزی است که ما سعی کردیم به مردم یادآوری کنیم که ماشین فقط برای سوار شدن و راه رفتن نیست.

کامبیز دیرباز درباره پذیرفتن اجرای این مسابقه گفت: چند پیشنهاد اجرا در تلویزیون داشتم به عنوان مثال پیشنهاد اجرای «مسابقه ایران» که به مرحله تولید رسیده است، اما به دلیل علاقه ای که به حوزه رانندگی دارم وارد اجرای این مسابقه شدم. از روز اول گفتم که چون تخصص اجرا ندارم از من ایراد بگیرید اما مدل اجرای مسابقه کلاسیک نیست و بیشتر من میزبان هستم تا مجری برنامه.

تهیه کننده «دست فرمون» درباره طراحی این مسابقه توضیح داد: «دست فرمون» را به گونه ای طراحی کردیم که برای خانواده باشد‌. مرحله به مرحله پیست را سخت تر کردیم و شرایطی ویژه ای برای آن گذاشتیم. همچنین مربیانی برای دوستان در نظر گرفتیم که آسیبی به شرکت کنندگان وارد نشود.

صفاریان ادامه داد: اگر فصل بعدی در کار باشد باید با فیلتر بسته تری رانندگان را انتخاب کنیم چون تعداد متقاضیان بسیار زیاد شده است.

امیرحسین بزرگ زادگان مدیر رسانه و فضای مجازی درباره بعد اطلاع رسانی درباره فصل بعد این مسابقه عنوان کرد: ما در این برنامه فضای تعاملی با مخاطبان کم بود و تنها ارتباط ما با مخاطبان اینستاگرام بود. در کل این مسابقه یک تجربه جدیدی بود و قرار است در فصل جدید تعامل بیشتری با رانندگان حرفه ای و خانواده ها داشته باشیم.

دیرباز نیز در این باره گفت: اساسا طول می کشد برنامه های نوپا جایگاه خود را پیدا کنند و از آنجا که این برنامه تخصصی است مخاطب خاص خود را نیز دارد. بدشانسی که ما آوردیم ابن بود که دو هفته اول پخش مسابقه اینترنت کشور قطع شد و ما نتوانستیم تبلیغاتی داشته باشیم بعد از آن سانحه سقوط هواپیما و شهادت سردار سلیمانی نیز بی تاثیر نبود و به هر حال روی اجرای ما نیز اثرگذار بود. من هم خودم گله دارم. شبکه های دیگر می توانستند با پخش تیزر مسابقه ما مخاطب را به سمت برنامه بکشانند.

کارگردان «دست فرمون» درباره مسابقه نیز بیان کرد: موضوع این برنامه تخصصی بود و گپ و گفت های برنامه هم صحبت درباره مسایل روز جامعه بود. ما سعی کردیم جذابیت را در خود مسابقه ایجاد کنیم. بهنام صفاریان نیز به ذکر نکته های تخصصی می پرداخت که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

خانم ها می توانند شرکت کنند

تهیه کننده «دست فرمون» درباره فصل جدید این مسابقه مطرح کرد: طراحی فصل بعد این مسابقه انجام و آماده شده است. همچنین صحبت هایی نیز شده اما پخش مسابقه بستگی به کنداکتوری دارد که شبکه در اختیار ما قرار می دهد. در این برنامه سعی کردیم گستردگی جغرافیا را رعایت کنیم. لازم است بگویم در فصل بعدی نیز خانم ها می توانند در برنامه حضور داشته باشند.

دیرباز در پاسخ به این پرسش که چه زمانی خود در مسابقه شرکت می کند، گفت: اگر ویژه برنامه خاصی پیش بیاید، علاقه دارم با دوستانم مسابقه بدهم. درباره حضور خانم ها در مسابقه نیز درست است که حضور کمتری دارند اما همه آن هایی که هستند تا الان حذف نشده اند.

در این مسابقه تلویزیونی برای اولین بار طراحی پیست در نظر گرفته شده تا شرکت کنندگان به صورت حرفه ای با یکدیگر به رقابت بپردازند.

«دست فرمون» با ۳۰ دوربین در شب تصویربرداری شده است و بهنام صفاریان طراح و کارشناس و پیمان قانع مدیر هنری این مسابقه تلویزیونی هستند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/