قرعه‌کشی برای تعین سرگروه‌های اکران از نظام قبلی عادلانه‌ترست/ امکان نجاتِ مستقل‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
بهمن کامیار در گفتگو با صبا:

قرعه‌کشی برای تعین سرگروه‌های اکران از نظام قبلی عادلانه‌ترست/ امکان نجاتِ مستقل‌ها

یک کارگردان و تهیه کننده سینما معتقدست نظام قرعه کشی برای تعیین سرگروه های سینمایی گرچه معایبی دارد ولی نسبت به سیستم قبلی عادلانه تر است.

بهمن کامیار سینماگر و وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره درباره نظام نامه اکران سال ۹۹ که توسط سازمان سینمایی ابلاغ نیز شده است و در آن برای انتخاب سرگروه‌های سینمایی مکانیزم قرعه‌کشی درنظر گرفته شده است، گفت: برخلاف نظر برخی از دوستان که فکر می کنیم نظام قرعه کشی برخی از سوتفاهم ها و گلایه های قبلی را برطرف می کند من فکر می کنم پس از مدتی که از اجرای این طرح بگذرد باز هم اتهام ها و سوتفاهم هایی متوجه دست اندرکاران این طرح می شود.

وی افزود: مگر در بحث انتخاب و اهدای سیمرغ مردمی جشنواره ملی فیلم فجر که مبتنی بر رای مردم و در یک سامانه مدرن است این مشکلات وجود ندارد؟ در حالی که خانه سینما دایما تاکید می کند این روند سالم و شفاف است و اگر تهیه کننده مراجعه کند همه آرای مربوطه را به وی نشان می دهند ولی باز هم می بینیم که افرادی به رای گیری سیمرغ مردمی معترض هستند و حتی می گویند در آن تقلب رخ می دهد.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه این طرح نقاط قوتی در دورن خودش دارد، بیان کرد: شما نگاهی به اکران بعد از جشنواره ملی فیلم فجر تا رسیدن به اکران نوروز بیندازید؛ فیلم های مستقل را در این بازه مرده اکران می کنند تا فقط اکران شده باشند و تهیه کننده ها نیز به این شرایط تن می دهند. من معتقدم فیلم های مستقل اگر در شرایط بهتر اکران شوند فروش بهتری هم خواهند داشت مثلا فیلم «دوئت» که الان اکران شده است در زمان دیگری می توانست شرایط بهتری را تجربه کند. به این مساله اشاره کردم تا بگویم قرعه کشی می تواند به این فیلم ها کمک کند تا در شرایط برابری با فیلم های بدنه و تجاری سرگروه بگیرند و در فصل مناسب اکران شوند.

به گفته وی، شرایط برای فیلم های مستقل به گونه ای شده است که گویا خارج از نظام قرعه کشی محال است به حق خود برسند و این طرح روزنه خیلی کوچک امید برای آنهاست.

بیشتر بخوانید

قرعه‌کشی برای اکران «ضد عدالت» است/ متحجرانه‌ترین طرح ۴ دهه سینمای ایران

تهیه کننده «کارت پرواز» با اشاره به اینکه نظام قرعه کشی بی عیب نیست، توضیح داد: ولی این نظام به یک نسبتی از سیستم قلبی عادلانه تر است گرچه خودش به طور مطلق عادلانه نیست.

کامیار در پایان تاکید کرد: آنچه مهم است این است که برای ورود فیلم ها به قرعه کشی و سهم هر یک از آنها از قرعه کشی باید شرایط برابر وجود داشته باشد و هیچ فیلمی از امتیاز ویژه ای برخوردار نشود.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000