«ملکاوان» حرکت رو به جلو در ژانر وحشت بود/ تدوین سینمایی یک کار تلویزیونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
محمد مصری‌پور در گفتگو با صبا:

«ملکاوان» حرکت رو به جلو در ژانر وحشت بود/ تدوین سینمایی یک کار تلویزیونی

تهیه‌کننده سریال «ملکاوان» معتقدست این سریال یک حرکت رو به جلو برای تلویزیون در ژانر وحشت و دلهره‌آور است.

محمد مصری‌پور یکی از تهیه‌کنندگان سریال «ملکاوان» که شب گذشته ۲۹ بهمن ماه آخرین قسمت آن روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفت در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره ورود خود به عرصه تهیه‌کنندگی توضیح داد: اولین همکاری‌های من به عنوان تهیه‌کننده با شبکه یک رقم خورد و بعد از آن به شبکه برون مرزی آمدم. علاوه بر تهیه‌کنندگی چند تله فیلم، یک سریال تاریخی با نام «رسم مهربانی» را در گذشته برای شبکه‌های برون مرزی کار کردم که دو سال پیش در جشنواره رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عنوان بهترین سریال را کسب کرد.

وی درباره فرآیند تولید سریال «ملکاوان» عنوان کرد: ۲۴ بهمن ماه ۹۷ این مجموعه را کلید زدیم و حدود ۷ ماه تصویربرداری «ملکاوان» به طول انجامید. ۵۰ درصد این سریال در تهران و باقی مانده در چالوس کار شد.

تهیه‌کننده «ملکاوان» درباره لوکیشن‌های این سریال بیان کرد: برخی از لوکیشن‌ها مانند لوکیشن ملکاوان، بوم گردی و…. برای اولین بار بود که به عنوان لوکیشن‌های اصلی تصویربرداری یک سریال انجام می‌گرفت و به دلیل اجباری که در فیلمنامه وجود داشت از این لوکیشن ها استفاده شد.

مصری‌پور با بیان اینکه در کنار زهرا اسحاقیان دیگر تهیه‌کننده این سریال سعی کرده است محیطی آرام را برای کارگردان و عوامل سریال فراهم کند، مطرح کرد: ما سعی کردیم وظیفه اصلی خودمان را که بخش کمی و کیفی ماجرا بود، مدیریت کنیم. فراهم کردن محیطی آرام برای کارگردان و عوامل که بتوانند با اطمینان و فراغ بال کار خود را انجام دهند، از کارهای ما بود و فکر می‌کنم توانستیم این قصه را با وجود وضعیت بودجه و مشکلات سازمان مدیریت کنیم.

وی درباره فیلمنامه «ملکاوان» توضیح داد: حدود دو سال با سمیه تاجیک نویسنده فیلمنامه صحبت کردیم و پس از تکمیل آن را تحویل مدیریت فعلی شبکه سحر دادیم و با تایید و حمایت مدیران این فیلمنامه به ثمر نشست. نگاه نو در فیلمنامه و علاقه به قصه‌های دلهره آور باعث شد تهیه‌کنندگی کار را برعهده بگیرم.

تهیه‌کننده «ملکاوان» با بیان اینکه یک سریال جزو کارهایی بود که سینمایی تدوین شد، گفت: این سریال به گونه بود که اگر بیننده یک سکانس از آن را نمی دید، گیج می شد البته این سرعت برای بیننده تلویزیون مناسب نیست اما معتقدم این سریال با شکل و شمایلی که احمد معظمی کار کرد، یک حرکت رو به جلو برای تلویزیون در ژانر دلهره آور و وحشت بود که هنوز در تلویزیون اتفاق نیفتاده است.

مصری‌پور درباره ترکیب بازیگران این سریال نیز عنوان کرد: انتخاب بازیگران این مجموعه برعهده کارگردان بود. استفاده از بازیگران کاربلد در کنار بازیگران جدید از ویژگی های این کار بود و بازیگران به طور کامل در نقش‌های خود نشسته بودند. تلویزیون به چهره‌ها نیاز دارد اما من معتقدم باید افراد جدیدی نیز وارد حیطه بازیگری شوند.

وی درباره ادامه دار بودن این سریال بیان کرد: «ملکاوان» سه فصل داشت که ما فصل اول و دوم را باهم روایت کردیم و اگر بخواهیم این سریال را ادامه دهیم باید فصل سوم آن را بسازیم اما در پایان قسمت آخر این مجموعه که دیشب روی آنتن رفت پایان فصل اول ذکر شد. سیناپس قسمت های جدید آماده است اما برای ادامه کار باید منتظر ماند و دید تصمیم شبکه چیست.

تهیه‌کننده «ملکاوان» درباره استقبال مخاطبان از این مجموعه نیز گفت: معتقدم «ملکاوان» بیننده خوب داشت و من فکر می‌کنم این سریال خوب دیده شد اما بازهم باید مخاطبان نظر بدهند.

مصری‌پور در پایان درباره تجربه همکاری خود با شبکه‌ های برون مرزی و آی‌فیلم گفت: مدیران این شبکه بسیار دلسوز هستند و دغدغه آن‌ها کار خوب است و من نیز از همکاری با آن‌ها خرسندم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000