«بچه‌ای با جوراب قرمز» از بی‌پناهی زنان می‌گوید/ روزهای سخت در کوره‌های آجرپزی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
فرانه نصری در گفتگو با صبا:

«بچه‌ای با جوراب قرمز» از بی‌پناهی زنان می‌گوید/ روزهای سخت در کوره‌های آجرپزی

دستیار اول کارگردان فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» از سختی های ضبط چنین فیلمی آن هم در صحنه کوره های آجرپزی می گوید.

فرانه نصری در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» ساخته خداداد جلالی که در آن به عنوان دستیار اول کارگردان حضور داشته است، گفت: فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» یکی از فیلم هایی است که به آن خیلی علاقه دارم و خیلی خوشحالم که به عنوان دستیار کارگردان در کنار خداداد جلالی حضور داشتم.

وی افزود: من در این فیلم از نظر اخلاقی و هنری خیلی چیزها از خداداد جلالی آموختم زیرا فیلمبرداری این فیلم با سختی های زیادی همراه بود به عنوان مثال لوکیشن هایی در کوره های آجرپزی شمس آباد داشتیم که کار را برای همه سخت کرده بود ولی انرژی خوب کارگردان باعث می شد سختی ها به چشم نیاید.

این دستیار کارگردان درباره عوامل تولید توضیح داد: به نظر من همه در این فیلم سنگ تمام گذاشتند به ویژه سمانه نصری که بازی تاثیرگذاری داشت زیرا هر زمان که من فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» را می بینم تحت تاثیر بازی این بازیگر قرار می گیرم.

وی تاکید کرد: مهم ترین نقطه قوت این فیلم این است که درباره زن ها و مشکلات آن ها صحبت می کند و من مطمئن هستم این فیلم روی بیننده تاثیرگذاری زیادی دارد زیرا بسیاری از زن ها واقعا بی پناه هستند ولی زمانیکه تصمیم می گیرند، به هدف خود می رسند. فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» به همه ما می گوید که زنان قدرت زیادی دارند و حس مادری در زنان، قدرت آن ها را چندین برابر می کند.

دستیار کارگردان فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» در پایان گفت: این فیلم باید دیده شود و مطمئن هستم هر بیننده ای با آن ارتباط برقرار می کند و جذب آن می شود.

عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: سمانه نصری، پانته آ بهرام، امین زندگانی، افشین سنگ چاپ، علیرضا کمالی نژاد، امیر یل ارجمند، سرپرست گروه تهیه: محمد حسن نجم، جانشین تهیه کننده: اکبر ولی زاده، موسیقی: ستار اورکی، دستیار کارگردان: فرانه نصری، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، جانشین تولید: عطیه آریا فر، مدیر روابط عمومی: غزاله سعادتی.

در خلاصه این فیلم آمده است: در جنوب تهران میان کوره های آجرپزی جماعتی از افغانها که بدون مجوز به سرزمین ایران آمده اند کار و زندگی می کنند. بهارناز حامله است و از مهاجران افغان است که با همسرش در کوره های آجرپزی زندگی و کار می کنند. بچه او به دنیا می آید و چون دختر است عاشوری رئیس کارگاه بهانه می کند که باید آنجا را ترک کنند. تیمور شوهر بهارناز تصمیم می گیرد دخترش را به کسی بدهد و خودشان برای کار همان جا بمانند. بهارناز مطلع می شود و شبانه تصمیم می گیرد با کودکش فرار کند. او به سمت برادرش که در مرز آستارا در یک قهوه خانه کار می کند می رود اما شرایط بسیار برای او خطرناک می شود.

این فیلم در حال حاضر در سینماهای هنر و تجربه در حال اکران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است