امسال استان‌ها از جشنواره موسیقی فجر محروم نبودند/ موسیقی نواحی را معرفی کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱
میلاد کیایی در گفتگو با صبا:

امسال استان‌ها از جشنواره موسیقی فجر محروم نبودند/ موسیقی نواحی را معرفی کنیم

میلاد کیایی می گوید یکی از نقاط قوت این دوره از جشنواره موسیقی فجر رفتن به استان های مختلف است.

میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی فجر هم برای هنرمندان جوان هم پیشکسوت مفید است زیرا جوانان می توانند با مخاطبان از نزدیک در ارتباط باشند و هنرمندان پیشکسوت نیز می توانند بهترین موسیقی را به گوش مخاطبان برسانند.

وی با تاکید بر لزوم حضور پیشکسوتان در این رویداد موسیقایی عنوان کرد: حضور پیشکسوتان در جشنواره مفید است زیرا آن ها چندین سال در حوزه موسیقی فعالیت کرده اند و می دانند چگونه مخاطبان را با موسیقی آشتی دهند.

این آهنگساز افزود: جشنواره موسیقی فجر نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار می شود زیرا برنامه ریزی آن خوبتر صورت می گیرد. مهم ترین مساله این است که در سال های گذشته هنرمندان و هنردوستان شهرهای دیگر اغلب سهم کمی از موسیقی در جشنواره داشتند ولی امسال جشنواره موسیقی فجر در استان های دیگر با تعداد اجراهای درخور توجه برگزار شد.

این نوازنده با اشاره به اینکه وجود هنرمندان شهرهای دیگر در جشنواره ضروری است، تاکید کرد: همه هنرمندان باید از جشنواره موسیقی فجر سهم داشته باشند. در سال‌های گذشته زیاد به این موضوع بها داده نمی شد ولی امسال سهم این هنرمندان زیاد شده است. همه هنرمندان عزیز هستند و برای موسیقی زحمت می کشند در نتیجه باید از حضور همه هنرمندان استفاده شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: جشنواره امسال به همه بخش ها و ژانرهای موسیقی توجه کرده است و به همین دلیل همه از برگزاری این جشنواره راضی هستند. خوشبختانه امسال به بخش موسیقی نواحی بیش‌تر توجه شده است. موسیقی نواحی نیاز به معرفی بیش‌تر دارد و اگر به آن بها داده نشود از یادها می رود. باید به هنرمندان موسیقی نواحی میدان داده شود تا آن ها آثار مناطق مختلف را اجرا کنند و بتوانند موسیقی نواحی را احیا کنند.

کیایی در پایان گفت: کشور ما شهرها و مناطق مختلف دارد که هر کدام دارای موسیقی خاص خودشان هستند و اگر ما ایرانی هستیم باید با موسیقی مناطق مختلف کشورمان آشنا شویم. مساله دیگر این است که باید فرهنگسازی شود تا مخاطبان این نوع موسیقی ها را هم جدی بگیرند و گوش کنند البته باید توجه داشته باشیم با برگزاری یک بار جشنواره در سال این اتفاق به وجود نمی آید.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است