زنگ آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی نواخته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۷

زنگ آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی نواخته شد

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی امروز در موسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر امروز ۲۹ بهمن ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار کرد.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بدون سخنرانی های رایج در مراسم های افتتاحیه گشایش یافت، روبان افتتاح جشنواره را رضا بانگیز برید  و بخش های مختلف جشنواره پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این جشنواره در رشته های نقاشی، گرافیک، عکس، مجسمه، سرامیک، خوشنویسی، نگارگری، کارتون و کاریکاتور، تصویرسازی و هنرهای جدید برگزار شده و شامل بخش های طوبای زرین، چارسوی هنر، چارخانه (ویژه شهرستانها)، بخش پژوهش، مفاخر و بزرگداشت هاست.

این دوره از جشنواره که پیش از برگزاری آن به دلایل اتفاقات تلخ ماه های اخیر در ایران با حواشی استعفای گروهی از داوران و دبیران بخش های مختلف همراه بود، سرانجام با تدابیری از سوی مسئولان جشنواره از جمله اختصاص هزینه های اضافه جشنواره به خرید تانکرهای آب شرب برای مناطق زلزله زده سیستان و بلوچستان و …بازگشت دبیران و داوران مستعفی را به جشنواره در پی داشت و اکنون این جشنواره با پشت سر گذاشتن بحران های ناشی از وقایع اخیر در ایران به روز افتتاح رسید.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حقیقی دبیر این جشنواره و  جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان در شاخه های مختلف هنری حضور داشتند.

این جشنواره تا ۵ اسفندماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا برپاست و مراسم اختتامیه آن نیز ۹ اسفندماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است