دغدغه‌ هنرمندان عرصه تجسمی در قبال مسایل اجتماعی شایسته ارج نهادن است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

دغدغه‌ هنرمندان عرصه تجسمی در قبال مسایل اجتماعی شایسته ارج نهادن است

سید عباس صالحی در پیامی به مناسبت آغاز به کار جشنواره هنرهای تجسمی فجر دغدغه‌ هنرمندان این عرصه در قبال مسایل اجتماعی را شایسته ارج نهادن دانست.

به گزارش خبرگزاری صبا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیام داد.

در متن این پیام آمده است:

«هنرهای تجسمی، در روزگار شتابناک و پر تب و تاب امروز، مامنی برای اندیشیدن، ماندگاری و مانایی است.

خانواده بزرگ هنرهای تجسمی، گروهی پرشور و شورانگیز از هنرهاست که توان برقراری گفتگو دارد، در نگاه معاصر و در مباحث میان رشته‌­ای، فرصت­‌های جذابی برای آفرینش متفاوت ایجاد شده و هنرمندان را به سمتی سوق داده است که از دل هنرها، گفتگویی پرمایه و جان­دار خلق می کنند.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اگرچه نسبت به سایر جشنواره­‌های فجر انقلاب اسلامی جوان است اما فرصتی بی‌­بدیل از جنس خلاقیت و نوآوری را پیش پای هنرمندان و دست­‌اندرکاران قرار داده که در بستر موقعیت­‌ها و فرصت­‌های تازه، به توفیقاتی دست یافته­‌اند. در این سال­‌ها هنرمندان عرصه تجسمی با قدرت تمام، آثار خود را در معرض داوری قرارداده‌­اند و به فراخور جهان معاصر، آثار چندرسانه­‌ای خلق کرده‌­اند که توصیف جهان امروز است. این آثار در جهان نیز، به خوبی عرضه و شناخته شده است. از این منظر، جشنواره هنرهای تجسمی فجر، می تواند فرصت برابری را برای همه هنرمندان فراهم سازد تا توانمندی­‌های خود را نمایش دهند.

این جشنواره از دوره پیش با اقدامی در خور و شایسته، فضای مناسبی برای رونق بازار هنر و اقتصاد هنرهای تجسمی ایجاد کرده است. حضور نگارخانه­‌های کشور در دوره گذشته موجب شد تا در این دوره نیز نگارخانه‌­داران کشور با حضور خود، این پنجره تازه را برای ایجاد بازارهای تازه در هنرهای تجسمی گشوده نگه دارند.

هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی همواره در قبال مسایل اجتماعی برخوردی متعهدانه داشته و در این ایام با احترام و سوگواری شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین جانباختگان فاجعه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری و همراهی با داغدیدگان سیل سیستان و بلوچستان، نشان دادند که تعهد اجتماعی آنها بخش مهمی از بروز و ظهور هنرشان بوده و این دغدغه­‌مندی شایسته ارج نهادن است.

آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به هنرمندان این عرصه، همکاران اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و دبیرخانه جشنواره و همچنین دبیران و داوران این دوره  جشنواره تبریک می گویم و توفیق ایشان را از درگاه خداوندی آرزومندم.

سید عباس صالحی»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است