امیرحسین حسنی‌نیا در رشت روی صحنه می‌رود/ اجرای اشعار مولانا | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
به مناسبت بزرگداشت مولانا؛

امیرحسین حسنی‌نیا در رشت روی صحنه می‌رود/ اجرای اشعار مولانا

امیرحسین حسنی‌نیا ۹ اسفند ماه سال جاری طی دو سانس به مناسبت بزرگداشت مولانا در تالار خاتم رشت روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری صبا، کنسرت موسیقی تلفیقی-عرفانی امیرحسین حسنی‌نیا، به مناسبت بزرگداشت مولانا در هفته دوم از اسفندماه برگزار می‌شود.

امیرحسین حسنی‌نیا، پس از وقفه ای دو ماهه از کنسرتش در پردیس کوروش تهران، این بار در تاریخ ۹ اسفند ماه سال جاری، با رپرتواری از ساخته های عرفانی خود در تالار خاتم رشت روی صحنه می رود.

این آهنگساز، نوازنده و اولین سماع گر ایرانی درباره این کنسرت عنوان کرد: کنسرت پیش روی ما در سالن رادی، تالار مرکزیِ شهر رشت خواهد بود که طی دو سانس تقدیم مخاطبان و موسیقی دوستان این شهر می شود.

این کارشناس موسیقی که در اجرای پیش رو نوازندگی بربت و خوانندگی را بر عهده دارد، درباره دیگر اعضای گروه گفت: این کنسرت به مناسبت هشتصدمین سالگرد مولانای بلخی تدارک دیده شده است. قطعاتی از ساخته های خود را بر اشعار مولانا آماده کرده ام که با هنرنمایی دوستان توانمندم محمدحسین حسینی نوازنده فلوت، محمدرضا حسینی نوازنده پیانو، فرناز خاکی نوازنده پیانو ملودیکا، علیرضا عمرانی نوازنده درامز)، محمود گلی نوازنده گیتار الکتریک) و جواد نورانی نوازنده دف اجرا خواهد شد.

حسنی‌نیا در سال جاری، اجرایی را برای شبکه kbs کره جنوبی در مستند جدید «راه ابریشم» بخش موسیقی ایران ارایه کرده که کارشناس آن بخش نیز بوده است. همچنین کنسرت دی ماه را در پردیس کوروش طی ۴ سانس روی صحنه برده و ماه آینده لحظه هایی از موسیقی و عرفان را با مخاطبان موسیقی در رشت به اشتراک خواهد گذاشت.

وی همچنین در بهار ۱۳۹۹ عازم مسکو بوده و در آنجا به اجرای کنسرت می پردازد.

امیرحسین حسنی نیا دانش آموخته رشته موسیقی است. او سال‌ها در زمینه تلفیق پرفورمنس و موسیقی در حال تحقیق و اجراهای صحنه ای می باشد. از آثار اجرا شده اش در داخل و خارج ایران می توان به اپرای «اینک شمس»، «مسافرت با آب»، «پروژه آقای سماع» با همراهی سماع قونیه و «از مولوی تا مولانا» اشاره کرد.

دو دهه فعالیت او به عنوان اولین سماع گر ایرانی در گروه های مختلف ایرانی و خارجی، از جمله فعالیت‌های بارز او است.

کنسرت امیرحسین حسنی‌نیا نهم اسفند ماه ۱۳۹۸ طی دو سانس ۱۸ و ۲۰، در سالن خاتم شهر رشت برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند برای تهیه اینترنتی بلیت ها به سایت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است