سال دیگر دبیر باشم موسیقی پاپ وارد بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر می‌شود

شاهین فرهت دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره مهم ترین اتفاق این دوره گفت: امسال مانند سال گذشته به همه ژانرهای موسیقی توجه و سعی کردیم در بخش بین الملل قوی تر عمل کنیم که خوشبختانه موفق شدیم.

وی اضافه کرد: امسال در بخش بین الملل گروه هایی از فرانسه، ایتالیا، اتریش، تونس، قزاقستان و…حضور داشتند که با توجه به ارزیابی های انجام شده هم جشنواره مورد توجه این گروه ها قرار گرفت و هم آنها مورد استقبال مخاطبان واقع شدند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: نکته مهم دیگر این دوره از جشنواره توجه به موسیقی محلی و بومی بود. موسیقی های محلی ما ملودی های زیبایی دارد و باید بیش‌تر مورد توجه واقع شود به همین دلیل در جشنواره امسال به این بخش توجه ویژه کردیم.

وی درباره بخش موسیقی پاپ خاطرنشان کرد: در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بخش رقابتی به صورت جدی وجود نداشت ولی اگر سال آینده دبیر جشنواره موسیقی فجر باشم تمام تلاش خودم را می کنم تا موسیقی پاپ وارد بخش رقابتی شود زیرا سبب می شود هنرمندان جنب و جوش بیشتری داشته باشند و با دقت و وسواس بیشتری به اجرای برنامه بپردازند.

این هنرمند عنوان کرد: به نظر من موسیقی پاپ حرف های زیادی برای گفتن دارد و به ویژه با تکیه بر موسیقی اصیل ایرانی می تواند موفق تر باشد. امروزه جوانان کمتر سراغ آواز و موسیقی های اصیل ایرانی می روند در نتیجه اگر با دقت به موسیقی پاپ توجه شود می تواند گزینه خوبی برای جوانان باشد پس چه بهتر که این نوع موسیقی وارد بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر شود.

وی در پایان گفت: امسال گروه انتخاب جشنواره خیلی قوی بودند و حتی از حوزه های دیگر دعوت کردیم تا حضور داشته باشند زیرا این جشنواره باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود. امیدوارم در سال آینده این جشنواره پربارتر از هر سال برگزار شود زیرا موسیقی هنر والایی است و وظیفه همه توجه به این هنر است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/