موضوع «کاش یلدای کوتاهی باشد» اعتمادِ بدون شناخت است/ تبلیغاتِ کم در تئاتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
امیر عباسی در گفتگو با صبا:

موضوع «کاش یلدای کوتاهی باشد» اعتمادِ بدون شناخت است/ تبلیغاتِ کم در تئاتر

کارگردان «کاش یلدای کوتاهی باشد» درباره شناخت و اعتماد آدم ها نسبت به یکدیگر که موضوع نمایش است، صحبت کرد.

امیر عباسی نویسنده و کارگردان نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» که از ۲۰ بهمن تا سوم اسفند در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره دلیل اصلی نوشتن این نمایشنامه توضیح داد: نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» شرایط امروز جامعه را بیان می کند و مهم ترین ویژگی نمایشنامه پرداختن به مساله شناخت و اعتماد به فرد مقابل است و نشان می دهد که ما خیلی زود بدون شناخت به یکدیگر اعتماد می کنیم و این اعتماد به زندگی ما آسیب می رساند. این موضوع برای خودم اتفاق افتاده بود و من تصمیم گرفتم به این موضوع پرداخته و آن را به صورت نمایشنامه بنویسم.

وی با بیان اینکه این نمایشنامه برای همه اقشار جامعه است، بیان کرد: هر کسی در جامعه که با گوشی موبایل کار می کند از کودک گرفته تا بزرگسال شامل این نمایش می شود و نمی توان سن خاصی را درنظر گرفت و تا امروز بیشتر مخاطبانی که این نمایش را دیده اند با آن ارتباط برقرار و درباره این موضوع با من صحبت کرده اند.

امیر عباسی با اشاره به اقتباس این نمایشنامه از متنی اسپانیایی گفت: ۲۰ درصد متن نمایشنامه «کاش یلدای کوتاهی باشد» از نمایشنامه اسپانیایی شکل گرفته است که من با خواندن این متن جرقه ای در ذهنم ایجاد شد تا درباره موضوع شناخت و آگاهی انسان ها در جامعه نسبت به یکدیگر این نمایشنامه را بنویسم.

وی در پایان درباره کیفیت نمایش ها در این روزها توضیح داد: مخاطب تئاتر در این روزها کاهش پیدا کرده است و جدا از مسایل حاشیه ای، کیفیت نمایش ها دلیل اصلی آن است که هر روز شاهد نمایشنامه های بی کیفیت هستیم و دلیل دوم تبلیغات در زمینه تئاتر است که بیشتر مردم تا امروز به سالن های تئاتر نیامده اند و ما نیاز داریم در این مورد تبلیغات بیشتری انجام دهیم.

در این اثر عرفان حقیقت، کیمیا کرمعلی، حامد آرامی، نازنین دیده ور، طاهر رجبی، مریم پایمرد، مرجان دانشور و امیر عباسی ایفای نقش می‌کنند. همچنین شیوا سترگی نور و صدا، سامان شمس تهیه‌کننده و دستیار کارگردان، سعید آرین مجد طراح صحنه و لباس، مسعود قاسمی و شهاب رضایی طراح و ساخت تیزر و نوید کشوری  عکاسی و طراح پوستر این اثر را برعهده دارد.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است