اسطوره سینمای فرانسه خواهان شفافیت بیشتر در آکادمی سزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹

اسطوره سینمای فرانسه خواهان شفافیت بیشتر در آکادمی سزار شد

ستاره فیلم پولانسکی استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه را اقدامی «شجاعانه» خواند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، ایزابل آجانی اسطوره سینمای فرانسه معتقد است جوایز سزار باید بازتاب فرانسه امروز باشد. او همینطور خواهان حضور بیشتر زنان و تنوع نژادی در مدیریت آکادمی فیلم فرانسه شد.

ایزابل آجانی ستاره بزرگ سینمای فرانسه و رکورددار جوایز سزار در واکنش به استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه گفت: این آکادمی باید بازتابی از فرانسه امروز باشد.

او در گفتگو با وبسایت تله‌راما همچنین خواهان تزریق شفافیت بیشتر در آکادمی فیلم فرانسه که مسئول برگزاری جوایز سزار است، شد.

بازیگر فیلم «مستاجر» پولانسکی از استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه نیز به عنوان اقدامی «شجاعانه» یاد کرد. این اقدام در پی انتقادات وارد شده در مورد توجه آکادمی به فیلم جدید پولانسکی صورت گرفت.

آجانی در پایان تاکید کرد که ارائه یک فرصت برابر برای زنان در سینما امری لازم و ضروری است.

آجانی در میان بازیگران مرد و زن سینمای فرانسه با دریافت ۵ جایزه سزار رکورددار است. او در عین حال یکی از گزیده کارترین بازیگران سینمای جهان نیز است.

ایزابل آجانی بیشتر برای بازی در فیلم های «سرگذشت آدل ه» تروفو، «مستاجر» پولانسکی، «نوسفراتو» هرتسوک، «کوارتت» جیمز آیوری و «ملکه مارگو» پاتریس شرو شناخته می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است