«گرگ و میش» در گالری آران به نمایش در آمد/ روایت لحظه‌های طلایی تاریخ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳

«گرگ و میش» در گالری آران به نمایش در آمد/ روایت لحظه‌های طلایی تاریخ

مهدی فرهادیان مجموعه ای از تازه ترین آثار نقاشی خود را با عنوان «گرگ و میش» روی دیوار گالری پروژه های آران برد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاهی انفرادی از آثار نقاشی مهدی فرهادیان با عنوان «گرگ و میش» در گالری پروژه های آران برپاست.

اکرم احمدی توانا هنرمند نقاش درباره آثار این نمایشگاه نوشته است: «اغلب لحظه‌های معمولی جهان با وجود ظاهر سرد و ساکت خود در تاریخ مؤثرند. اگر در یک سوی میدان لحظه های سرنوشت ساز رقم می خورند، در سوی دیگر کسانی عادی ترین اوقات زندگی را سپری می کنند.  اما در تاریک و روشنِ این صحنه مهدی فرهادیان مترصد است تا وقایع لحظه‌های طلائی و خطیرِ تاریخ – و نه لزوماً باشکوه – را روایت کند. در این مکاره او  حماسه‌ای فراموش‌شده و چه بساکم‌اهمیت انگاشته شده را می‌جوید و با خشم فروخورده‌ شده‌ روزگارخود به  آن شوکتی دو چندان می‌بخشد.آن را به پرسش می‌گیرد و روایت حماسی دیگری می‌سازد.

فرهادیان زیر سایه‌ی سنگین اتفاقات زمان موضوعی که اصلاً عادی نیست اما عادی شده را با دَبدَبه وکَبکَبه به نمایش می‌گذارد. به هر حال او در بستر فرهنگی زندگی و کار می‌کند که زوال رامی‌آراید و با صورتی دلنشین به نمایش می گذارد؛ مقتدر می جنگد، با افتخار شکست می خورد و در نهایت عزا را هم بزک می کند. پس این وضعیت زبانی می طلبد که به حکمی نامعلوم از ناکجا، باید پرطمطراق باشد؛ زبانی والا برای نمایش امری غیرعادی اما عادی شده.»

این نمایشگاه نقاشی تا سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است