نوای موسیقی آذربایجان و اتریش در نیاوران پیچید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴

نوای موسیقی آذربایجان و اتریش در نیاوران پیچید

دو گروه موسیقی از کشورهای آذربایجان و اتریش در پنجمین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، پنجمین شب از اجراهای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تهران در حالی به پایان رسید که ۱۱ گروه موسیقی با مخاطبان خود در شش سالن مربوط به برگزاری مهم ترین رویداد موسیقی کشور دیدار کردند و فرهنگسرای نیاوران نیز در شب پنجم این جشنواره میزبان مهمانان اجرای موسیقی کشورهای آذربایجان و اتریش بود.

در سانس اول این شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، گروه ضابط نبی زاده از کشور آذربایجان به دیدار مخاطبان خود رفت.

ضابط نبی زاده، علی اصغر ممداُف و خیام ممداُف سه عضو این گروه آذربایجانی بودند که پس از پخش تیزر جشنواره و تشویق حاضران، روی صحنه حضور پیدا کردند.

سپس کنسرت خود را با قطعه ای گرم و پرشور آغاز و سالن را با ریتم موسیقی خود همراه کردند. قطعات یکی پس از دیگری نواخته شدند. انتخاب قطعات در نظر گرفته شده در رپرتوآر این گروه را می توان هوشمندانه دانست چرا که توانسته بود تنوع، شور و اصالت را در بستری مناسب کنار یکدیگر قرار دهد.

همنوازی نوازندگان و همراهی صدای خواننده به خوبی رقم خورد و فضای سالن را به موسیقی آذربایجان نزدیک کرد. تشویق مخاطبان در انتهای این اجرا نشان از رضایت آن ها داشت.

ضابط نبی زاده نزد استادانی چون حاجی بابا حسین اف، جانعلی اکبر اف و عالیم قاسم اف آموزش دیده است.

این معلم تخصصی آواز در ۳۰ کشور جهان از جمله هلند، بلژیک، فرانسه، سوئیس، گرجستان، روسیه، … کنسرت برگزار کرده است. وی در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت بورسیه حیدر علی اف شده و در سال های ۲۰۰۱  و ۲۰۰۵ به ترتیب عناوین هنرمند مردمی و هنرمند افتخاری را کسب کرده است.

رنگ بنفش جز اتریشی بر صحنه نیاوران

در اجرای دوم شب گذشته فرهنگسرای نیاوران،  گروه اتریشی جز بنفش به روی صحنه رفت.

کوارتت جز بنفش که یک گروه جز نوین اتریشی محسوب می شود، از چهار عضو تشکیل شده است. لئونارد اسکوروپا، اندی تاش، اسکار کستیلانو و لوکاس آیشینگر چهار نوازنده خلاق و جوان این گروه هستند.

جز بنفش بلافاصله بعد از تشویق حضار، سراغ سازهای شان رفتند. ریتم قدرتمند شروعی گوش ها را برای شنیدن ادامه کنسرت تیز کرد و جذابیت نوازندگی آن ها، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت..

این چهار نوازنده هنر نوازندگی خود را در اجرای هر یک از قطعات خلاقانه و مدرن، به نمایش گذاشتند و حضار علاقه خود را با تشویق های شان در فواصل بین قطعات نشان دادند. این گروه در عین اجرای موسیقی پیچیده که با شور و اشتیاق همراه بود، از ترکیب غیرمعمول سازها نیز بهره برد.

محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس جشنواره موسیقی فجر، مهمان این اجرا بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است