آیا «مولان» جدیدترین قربانی ویروس کرونا می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
نگاه نگران دیزنی به اوضاع چین؛

آیا «مولان» جدیدترین قربانی ویروس کرونا می‌شود؟

نزدیک به 40 روز مانده به اکرام درام حماسی «مولان» در آمریکا، دیزنی به شدت نگران سرنوشت نمایش این فیلم چین-محور در سینماهای این کشور است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از CinemaBlend، درام جنگی فانتزی «مولان» در آخرین روزهای آماده‌سازی به سر می‌برد و دیزنی خود را برای اکران آن آماده می کند، اما از هم‌اکنون به نظر می‌رسد این کمپانی برای نمایش این فیلم مشکلاتی بر سر راه دارد که حداقل یکی از آن‌ها به راحتی قابل حل نیست.

دلایل مشخص و واضحی وجود دارد که چرا دیزنی، چین را بزرگترین بازار «مولان» می‌داند. این فیلم داستانی چینی دارد، داستان آن در این کشور می‌گذرد و بازیگران آن چینی هستند. همه این‌ها تضمینی برای فروش بالای «مولان» در گیشه‌های سینمای چین است، اما در این میان مشکلی وجود دارد و آن این است که بنا بر گفته باب ایگر رییس دیزنی، مسئولان دولتی چین هنوز به هیچ تاریخی برای اکران «مولان» مجوز نداده‌اند و هیچ چشم‌اندازی هم از زمان وقوع آن وجود ندارد.

دلیل این موضوع به ماجرای بحران ویروس کرونا در چین برمی‌گردد. دولت این کشور برای مقابله با این بحران و کاهش شیوع این ویروس مرگبار، محدودیت‌های زیادی را برای شهروندان خود ایجاد کرده است که یک نمونه آن تعطیلی بیش از ۷۰ هزار سالن سینمای این کشور است.

البته «مولان» پیش از ظهور این بحران نیز با دردسرهایی جدی مواجه شده بود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها جو بسیار بدی بود که پس از اظهارات لیو ییفئی در حمایت از دولت چین در میانه تظاهرات‌های اعتراضی و آزادی‌خواهانه مردم هنگ‌کنگ به راه افتاد و کار را به راه‌اندازی کمپین‌های برای تحریم این فیلم کشاند.

از سوی دیگر بسیاری از هواداران انیمیشن کلاسیک «مولان»(۱۹۹۸) بعد از اینکه متوجه شدند محصول جدید دیزنی نه تنها که یک موزیکال نیست بلکه از حضور کاراکتر محبوب Mushu نیز بی‌بهره است، سرخورده شدند.

گفته شده بودجه ساخت «مولان» به رقم سرسام‌آور صدها میلیون دلار رسیده است و دیزنی برای جبران آن، نگران و عصبی به بازار چین و اوضاع آن کشور چشم دوخته است. اکران این فیلم در آمریکای شمالی برای ۲۷ مارچ ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است