ترانه باران در جشنواره تجسمی فجر «موزه رضا مافی» را برپا می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

ترانه باران در جشنواره تجسمی فجر «موزه رضا مافی» را برپا می‌کند

گالری ترانه باران در دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر موزه رضا مافی را بر پا می‌کند و همچنین آثار جمعی از بزرگان خوشنویسی معاصر را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری صبا، محبوبه کاظمی دولابی مدیر گالری ترانه باران گفت: ما نیز همچون جامعه فرهیخته ایران، سوگوار اتفاقات اخیر هستیم و با دلی اندوهگین تلاش داریم از دریچه آرامش‌بخش هنر به فضای همدلی و همراهی نائل آییم. ما اعتقاد داریم هنر را در هیچ زمانه‌ای نمی‌توان تعطیل کرد و اتفاقا در بزنگاه‌های تاریخی هنر مرهم، محل گفتگو و تفاهم جامعه است.

او افزود: با هدف آشنایی مردم با بزرگان خوشنویسی ایران و شناخت افزون‌تر از سبک زندگی و جهان‌بینی این هنرمندان بی‌بدیل، گالری ترانه باران قصد دارد در دوره‌های زمانی مختلف بخشی از وسایل کار، زندگی و نیز سندهایی مهم از دورهای مختلف کاری این اساتید مبرز را به نمایش بگذارد که در نخستین قدم در این راه موزه رضا مافی را در پاویون گالری ترانه باران در دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر برپا می‌کنیم. همچنین در مجاورت این موزه قصد داریم آثاری شاخص از بزرگان خوشنویسی معاصر به نمایش بگذاریم که نمونه‌هایی ارزشمند از تحولات خوشنویسی اصیل ایران است.

کاظمی خاطرنشان کرد: خوشنویسی هنر آبا و اجدادی ایرانیان است، این همان اکسیر نایابی است که فقط در ایران یافت و هیچ جایی در دنیا این گوهر نایاب را ندارد. اگر اروپا مهد هنر مدرن و آمریکا مهد هنر پسامدرن و معاصر است، دنیا در ایران خوشنویسی اصیل را جستجو می‌کند، چه آنها که بر اجسام کاربردی نقش بسته‌اند و چه در کتابت‌ها و کاغذها جلوه گری می‌کنند؛ از این رو است که معظم‌ترین موزه‌های هنری دنیا مفتخر به دارا بودن خط نوشته‌های کهن فارسی هستند و از این رهگذر با محوریت گردشگری هنری درآمدهای چشمگیر دارند اما ما روی گنجی خوابیده‌ایم و ارزش‌های راستین آن را درک نکرده‌ایم. شاید وقت آن رسیده در آوردگاه‌هایی که همه هنرها زیر یک سقف گرد هم می‌آیند، بارقه‌هایی درخشان از اصالت‌های این هنر تمدنی را به مردم عرضه کنیم شاید زمینه بازگشت آب به مسیر درست جوی اتفاق افتد.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۲۹ بهمن تا پنجم اسفند در موسسه صبا فرهنگستان هنر برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است