سازهای دیجیریدو و هنگ درام حاضران را به وجد آورد/ از «دعوا» تا «عشق تو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
صبا گزارش می‌دهد؛

سازهای دیجیریدو و هنگ درام حاضران را به وجد آورد/ از «دعوا» تا «عشق تو»

امیرعباس گلاب ۲۷ بهمن ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی در قالب سی و‌ پنجمین جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، روز جمعه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ امیرعباس گلاب در قالب سی و‌ پنجمین جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت خود را برگزار کرد.

این هنرمند اولین تک‌آهنگ خود را در سال ۱۳۸۶ با عنوان «فقط برو» ارائه کرد و  ۹ مرداد ۱۳۹۶ نخستین کنسرت خود را به رهبری مهیار رضوان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللى تهران برگزار کرد.

اجرای این هنرمند در جشنواره موسیقی فجر با ۳۰ دقیقه تاخیر و‌ با پخش تیزر جشنواره و سپس با پخش ویدیوی معرفی نوازندگان  همراه بود.

«دعوا» اولین قطعه ای بود که اجرا شد و قبل از شروع هر قطعه، نام آن بر صفحه نمایشگر نمایش داده می‌شد. استقبال مخاطبان از این کنسرت به اندازه ای بود که صندلی خالی به تعداد اندکی به چشم می خورد.

امیر عباس گلاب پس از اجرای اولین قطعه بیان کرد که این سومین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند.

قطعه بعدی «چشم سیاه» بود که در آن نوازنده ساز کوبه‌ای و ساکسیفون جمعیت را به وجد آوردند و پس از پایان اجرای آن گلاب به حضار گفت: دیروز روز زن و‌ مادر بود و می خواهم این روز را به مادران و‌ خانم‌ها تبریک بگویم. در ادامه این خواننده قطعه بعدی با عنوان «مثل فرشته‌ها» را تقدیم به مادران کرد که در اجرای این قطعه با سولو نواختن نوازنده گیتار الکتریک هیجان حضار بیشتر شد.

با وجود گذشتن از زمان اجرا همچنان افراد زیادی وارد سالن می‌شدند و این تردد افراد و به خصوص خود مسئولان حراست بیشتر موجب بی نظمی میشد.

همچنین گلاب برای اجرای قطعه بعدی از حضار خواست تا نور تلفن های همراه  خود را روشن کنند‌ و سپس قطعه «بماند» که قطعه پراحساس بود، اجرا شد.

از حاشیه‌های این اجرا می‌توان به ارتباط صمیمی این خواننده با حضار اشاره کرد که در فواصل اجرای قطعات با حضار به گرمی و صمیمیت صحبت می‌کرد.

از قطعات دیگری که در این کنسرت خوانده شد، می‌توان به «بازم رفت»، «شاه قلبم»، «دیوونه»، «گونه»، «عشق تو»، «سادس»، «دریا» و «بانو جان» اشاره کرد.

در بخشی از این اجرا، نوازنده ساز دیجیریدو تمام حضار را به وجد آورد و سپس نوازنده ساز هنگ درام به هنرنمایی پرداخت‌ که بعد از آن نیز گلاب از مدیر برنامه و تهیه‌کننده خود مهیار ضمیری تشکر کرد و همچنین اشاره کرد که افرادی از گروه ماکان بند که در سانس بعدی در همین سالن اجرا دارند در کنسرت وی حضور دارند.

این هنرمند در اجرای خود نیز به معرفی اعضای گروه خود پرداخت که عبارتند از: نوازنده گیتار الکتریک : فرزاد رضایی، تنظیم‌کننده اجراها: امیر محمدی، درامز: سهراب رمضان زاده، ویلن: محمدرضا زارعی کیبورد: فرید مهاجرپور ساکسیفون: آرتور آقاساپیان دیجیریدو: امیرعلی رحمانی رهبر بند: مهیار رضوان.

این کنسرت با اجرای مجدد دو قطعه «گونه» و «بازم رفت» و تشکرامیرعباس گلاب از محمد اله یاری (مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره موسیقی فجر) و گروه صدا پایان یافت.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان مخاطبان خواهد بود.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است