برنامه‌های منتخب رادیو در زمستان سال جاری معرفی شدند/ طنازی زمستانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۲

برنامه‌های منتخب رادیو در زمستان سال جاری معرفی شدند/ طنازی زمستانی

معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه های طنز زمستانی این معاونت را از برنامه های قدیمی تا تولیدات جدید اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه‌های «تهران من» رادیو تهران، «خط آزاد» و «چوب خط » رادیو جوان، «نقل نقلستان»، «قند پارسی»، «صبا نت» و «صبح صبا» رادیو صبا، «صبح جمعه با شما» و «کوی نشاط» رادیو ایران به عنوان برنامه‌های منتخب معاونت صدا در زمستان سال جاری معرفی شده‌اند.

«تهران من» با موضوع طنز اجتماعی و اطلاع رسانی

مجله رادیویی «تهران من» جنگی شاد و مفرح، با رویکرد اجتماعی و طنز است که هر روز اخبار مختلفی را به همراه تحلیل‎های کارشناسی، به مخاطبان ارایه می کند. این برنامه با هدف افزایش حس خودباوری مردم تهران نسبت به استان تهران به آگاهی بخشی، اطلاع‎رسانی درباره اخبار سیاسی، اقتصادی و ورزشی می پردازد و به اخلاق شهروندی و مدیریت اقتصادی خانوار توجه می‎کند. پرداختن به شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف دیگر این برنامه است.

این برنامه شنبه ها ساعت ۱۸:۰۰ با موضوع طنز اجتماعی و اطلاع رسانی به صورت زنده به تهیه کنندگی بشیر جعفری نیا، سردبیری مینا نیکانیک و گویندگی امین قاضی از آنتن رادیو تهران پخش می شود.

شنونده برنامه های رادیو جوان روی موجfm ردیف۸۸ مگاهرتز باشید

مجله رادیویی «خط آزاد» برنامه ای ترکیبی نمایشی با موضوع طنز اجتماعی است که با زبان طنز به رفتارهای اشتباه اجتماعی می پردازد. هر برنامه با طرح یک پرسش و آیتم هایی که حول موضوع برنامه ساخته می شود، شکل می گیرد. ناهنجاری‌های رفتاری جوانان از دغدغه های اصلی این برنامه است. مشکلات کار و اشتغال، تولید ملی، انحصارهای موجود در کشور و توجه به قومیت ها برخی دیگر از موضوعات مختلفی است که به آن پرداخته می شود.

«خط آزاد» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۲۰ به صورت زنده به تهیه کنندگی حامد مرادیان، شکوفه موسوی و گویندگی فاطمه صداقتی پخش می شود.

در مسابقه  «چوب خط» سوالاتی در قالب طنز نمایشی توسط خود بازیگران پرسیده و به گونه ای مطرح می شود که موضوعات تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم مردم ایران در قالب نمایش های کوتاه در بر می گیرد. تشویق شرکت کنندگان این برنامه نیز متناسب با فضای سوالات و معمولا با نوازندگی محلی و به صورت زنده انجام می شود.

این مسابقه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ به صورت زنده به تهیه کنندگی منصوره توحیدلو و گویندگی حسن اسماعیل پور از رادیو جوان پخش می شود.

چهار برنامه روی آنتن رادیو صبا

برنامه  گفتگو محور «نقل نقلستان» با هدف شادی آفرینی و آشنایی مخاطبان با طنزپردازان معاصر کشور تهیه و تولید می شود. این برنامه در فضایی صمیمی و مفرح به معرفی هنرمندان طنزپرداز و آشنایی با نوع نگاه آن‌ها در زمینه های مختلف زندگیشان می پردازد. در این برنامه بخشی از آثار خود هنرمند و طنز پرداز معاصر کشور نیز خوانش می شود.

این برنامه روزهای زوج ساعت ۱۸ به تهیه کنندگی مژده آقا محمدی، کارشناس مجری مهدی فرج الهی از رادیو صبا پخش می شود.

مجله رادیویی «قندپارسی» به بازخوانی حکایات کهن و طنز فارسی می پردازد. اجرای نمایشی حکایت های طنز با بهره گیری از کتب فاخر و ارزشمندی همچون مثنوی معنوی، بوستان و گلستان، کلیله و دمنه، مرزبان نامه و قابوس نامه صورت می گیرد. حکایات به زبانی بسیار ساده بازخوانی می شود تا بتوانند با تمامی اقشار جامعه ارتباط برقرار کنند.

این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی ملیحه مرادی جعفری و کارشناس مجری امیرحسین مدرس پخش می شود.

مجله رادیویی «صبا نت» در حوزه موسیفی پاپ و خوانندگی و با رویکرد طنز تهیه می شود. بخش های این برنامه بر اساس نت های موسیقی مانند نت سنج و …. انتخاب می شود و بازیگران رادیویی نیز در هر بخش مطابق با موضوع برنامه به ایفای نقش خود می پردازند.

این برنامه روزهای زوج ساعت ۱۱ صبح به تهیه کنندگی رضا عزتی و گویندگی صاحبه عظیمی، مهبد قناعت پیشه و رضا احدی پخش می شود.

مجله رادیویی «صبح صبا» برنامه ای شاد و مفرح با بخش هایی متنوع که بخش اعظم آن به صورت بداهه و با توجه به پیام های مخاطبان پخش می شود. در هر برنامه یک موضوع خاص و بکر انتخاب می شود و بر اساس آن موضوع چهار تا پنج پرسش برای شنوندگان مطرح می شود و در این راستا تعاملی پرنشاط با مخاطبان شکل می گیرد.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد، گویندگی محمدرضا قلمبر و مهبد قناعت پیشه پخش می شود.

شنونده برنامه های رادیو ایران روی موجfm ردیف۹۰ مگاهرتز باشید

برنامه نمایشی «صبح جمعه با شما» برنامه ای طنز و تفریحی در راستای نقد مسایل جاری اجتماعی، اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی است. این برنامه شامل بخش های نمایشی متعددی است که حول شخصیت ها و تیپ های ساخته شده در برنامه جاری است و گروه موسیقی برنامه نیز به تولید طنز آهنگ های موضوعی می پردازند. برنامه با حضور مخاطبان ضبط می شود و ایشان در بخش های مختلف به تولید برنامه کمک می کنند.

این برنامه روزهای جمعه ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و گویندگی علیرضا جاوید نیا و نسیم رفیعی از رادیو ایران پخش می شود.

«کوی نشاط» ترسیم اجتماع کوچکی است که در آن جامعه همه مردم مشکلات و معضلات خود را با هم در میان می گذارند و مشکلات به زبان طنز مطرح می شود و راهکارهایی برای آن پیشنهاد می شود تا طعم آن قابل تحمل برای همگان شود. در این برنامه ۲۰ بازیگر رادیو و گروه موسیقی اختصاصی وجود دارد که تولید نمایش‌های طنز و طنز آهنگ از جمله بخش های این برنامه است.

«کوی نشاط» پنج شنبه ها ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی مهدی ساعی و گویندگی ابوالفضل آقاخانی پخش می شود.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است