دیوارهای تهران به آثار هنرمندان آراسته می‌شود/ اعلام برگزیدگان پس از اجرای آثار | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
دبیر کل پنجمین دوسالانه دیوارنگاری در گفتگو با صبا:

دیوارهای تهران به آثار هنرمندان آراسته می‌شود/ اعلام برگزیدگان پس از اجرای آثار

به گفته سیدمجتبی موسوی، پنج برگزیده پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری بعد از اجرای آثار منتخب روی دیوارهای شهر معرفی خواهند شد.

سیدمجتبی موسوی دبیر کل پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره تفاوت های برگزاری این دوره از دوسالانه با دوره های قبل گفت: یکی از تفاوت های برگزاری این دوره با دوره های قبل این است که بعد از داوری اولیه آثار، کار اجرایی آنها انجام می شود و بعد از پایان اجرای آثار روی دیوارهای شهر، داوری نهایی انجام می شود و برگزیدگان نهایی این رویداد معرفی می شوند.

وی افزود: داوری آثار منتخب این دوسالانه برای اجرا در سطح شهر انجام شده است و ۱۵ اثر منتخب کار اجرایی خود را آغاز خواهند کرد و کار داوری نهایی و اعلام ۵ برگزیده این دوسالانه نیز احتمالا تا اواخر نیمه اول سال بعد به طول می انجامد.

موسوی با اشاره به بخش های مختلف این دوسالانه یادآور شد: به جز بخش رقابتی که هنرمندان آثار پیشنهادی خود را ارسال کرده بودند، در بخش مدعوین نیز ۱۵ هنرمند آثار پیشنهادی خود را برای اجرا در سطح شهر تهران ارایه کرده بودند که اکثر این آثار قابلیت اجرا در سطح شهر را دارند و امیدواریم بتوانیم که مقدمات اجرای این آثار را نیز فراهم کنیم.

دبیر کل پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری، بخش «یاد» را از جمله بخش های این دوره از دوسالانه ذکر کرد و توضیح داد: بخش «یاد» به دو هنرمند فقید اختصاص داشت که شامل زنده یاد مسعود عربشاهی و زنده یاد سیروس شقاقی (مجری نقاشی های دیواری شهر تهران) بود و به هر کدام یک گالری شامل مروری بر آثارشان به همراه زندگی نامه آنها اختصاص دادیم.

موسوی درباره بخش پیشگامان نقاشی معاصر ایران در این دوسالانه نیز توضیح داد: در این بخش به آثار پیشگامان نقاشی معاصر ایران که روی دیوارهای شهر تهران اجرا کرده بودیم، پرداختیم که از جمله این هنرمندان می توان به فرامرز پیلارام، سهراب سپهری و آیدین آغداشلو اشاره کرد.

وی درباره بخش «انقلاب در شهر» نیز بیان کرد: در این بخش به آثار نقاشی دیواری که با عنوان نقاشی های دیواری انقلاب شناخته می شود، پرداختیم و در کنار آثار پیشگامان هنر ایران به آثار این دسته از هنرمندان نیز پرداختیم که از جمله این هنرمندان می توان به هانیبال الخاص، کاظم چلیپا، علی وزیریان و … اشاره کرد که آثارشان در دوره های مختلف از سال های انقلاب تا سال های بعد از آن روی دیوارهای شهر اجرا شده است.

دبیرکل دوسالانه دیوارنگاری در پایان یادآور شد: علاوه بر آثار منتخب این دوسالانه در بخش رقابتی، از بین آثار مدعوین و دیگر آثار نیز تعدادی آثار برای اجرا در سطح شهر تهران انتخاب خواهد شد.

پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری ۴ بهمن ماه در باغ موزه قصر گشایش یافت و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه داشت. برگزیدگان این رویداد نیز بعد از اجرای ۱۵ اثر منتخب روی دیوارهای شهر تهران، سال آینده معرفی خواهند شد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000