تازه‌ترین اثر لوریس چکناوریان رونمایی شد/ مرثیه‌ای برای پرواز ۷۵۲

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش»، تازه ترین اثر موسیقایی لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان به نام «مرثیه ای برای پرواز 752» با موضوع جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

لوریس چکناوریان با اشاره به جزییات انتشار این اثر موسیقایی بیان کرد: همان طور که در تیزر این اثر هم توضیح داده ام، این اتفاق تلخ و غم انگیزی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد من را بسیار تحت تاثیر قرار داد. به همین دلیل تصمیم گرفتم این حس و حال را به موزیک تبدیل کنم و تصور می کنم یک معجزه اتفاق افتاد که این چنین توانستم در مدت کوتاهی کار را به مرحله اجرا برسانم.

وی در پایان گفت: وقتی موضوع را با دوست و همراه عزیزم یارتا یاران در میان گذاشتم او نیز شعر فوق العاده ای از سعدی را پیشنهاد کرد که من نیز با استفاده از صدای خوب این هنرمند، تلاش کردم روی موسیقی از کلام هم استفاده کرده و کار را به مرحله ضبط برسانیم. البته در این راه دوستان و همراهانی بودند که در نت نویسی، تولید، نوازندگی، اجرا و ضبط اثر بهترین همکاری را با من داشتند که جا دارد از یکایک آنها تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم. به هر حال این اثر نوعی همراهی من و سایر همکارانم در پروژه با هموطنان عزیزم در این حادثه تلخ و خانواده های داغدار حادثه دیده است که امیدوارم با عشق و دعا بتوانیم از طریق زبان موسیقی کمی دردها را التیام دهیم.

پروژه موسیقایی «مرثیه ای برای پرواز 752» اثر لوریس چکناوریان با اخذ مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری در فضای مجازی منتشر و به جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی و خانواده های داغدارشان تقدیم شده است.

در این پروژه که مراحل ضبط آن در استودیو «شهر صدای پارسیان» به مدیریت آیدین الفت و صدابرداری امید نیک بین انجام گرفته، رازمیک اوحانیان، یارتا یاران، احسان بیرق دار، علیرضا راد، شاهو زندی، ناصر ایزدی و بردیا صدرنوری به همکاری با لوریس چکناوریان پرداخته اند.

انتهای پیام/