«گربه‌ها» با ثبت عملکردی ناامیدکننده از اکران کنار کشید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴

«گربه‌ها» با ثبت عملکردی ناامیدکننده از اکران کنار کشید

موزیکال «گربه‌ها» برخلاف موفقیت‌های دیگر اقتباس‌های سینمایی از نمایش‌های صحنه‌ای برادوی، با ضرری چندین میلیون دلاری به اکران خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مووی‌وب، موزیکال فانتزی «گربه‌ها» به کارگردانی تام هوپر، بر اساس تئاتر موزیکال مشهوری به همین نام با آهنگسازی اندرو لوید وبر، با ثبت عملکردی بسیار ضعیف و دور از انتظار در گیشه، به اکران خود خاتمه داد.

پیش از اکران این اثر، گمانه‌ها حاکی از آن بود که «گربه‌ها» بتواند موفقیت موزیکال‌های اقتباسی «بینوایان» سال ۲۰۱۲ و  «بزرگترین شومن» سال ۲۰۱۷ را تکرار کند، اما آمار حاکی از آن است که این فیلم حتی به گرد پای آن‌ها هم نرسیده است و یونیورسال بعد از ۸ هفته اکران آن را از پرده‌های نقره‌ای سینما پایین کشید.

«گربه‌ها» امسال نامزد دریافت ۹ جایزه تمشک طلایی بود و در بسیاری از لیست‌های سینمایی به عنوان بدترین محصول سال ۲۰۱۹ معرفی شده است. هزینه ساخت این فیلم قبل از کمپین‌های تبلیغاتی ۹۵ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که «گربه‌ها» بعد از ۲ ماه اکران در آمریکا و کانادا تنها به فروش ناامیدکننده ۲۷٫۱ میلیون دلار رسید. البته فروش خارج از مرزهای آمریکای شمالی این فیلم مرز ۴۶ میلیون دلار را رد کرده است تا فروش جهانی آن در نهایت روی ۷۳٫۵ میلیون دلار بایستد.

البته بدبیاری‌های «گربه‌ها» از همان ابتدا و قبل از آغاز اکرانش شروع شده بود و برخلاف بسیاری از اقتباس‌های سینمایی از تئاترهای موزیکال برادوی که بسیار محبوب می‌شوند، تیزرهای آن با استهزا و خنده میان مردم دست به دست می‌شد. ظاهر انسان‌نمای گربه‌ها با بازی ادریس آلبا و تیلور سوئیفت آن چنان بد بود که کمپانی سازنده را مجبور به طراحی دوباره آن و انتشار تریلری دیگر کرد. واکنش‌ها اما اگر نتوان گفت بدتر، حداقل یکسان بود و تام هوپر را به بازطراحی سه‌باره کاراکترهای فیلم خود وا داشت.

«بینوایان» در سال ۲۰۱۲ با بودجه ساختی برابر با ۶۱ میلیون دلار فروشی در حدود ۴۴۱ میلیون دلار داشت و «بزرگترین شومن» نیز با هزینه‌ای برابر با ۸۴ میلیون دلار، مبلغی در حدود ۴۳۵ میلیون دلار در گیشه‌های جهان فروش کرد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است