«تا اون» از تابیدن نور دانش در دل تاریکی می‌گوید/ رونمایی از پوستر نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸

«تا اون» از تابیدن نور دانش در دل تاریکی می‌گوید/ رونمایی از پوستر نمایش

مراسم رونمایی از پوستر نمایش «تا اون» در آستانه آغاز پیش‌فروش بلیت، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه دیوار چهارم، پوستر نمایش «تا اون» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری رونمایی شد. در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در جمع گروه نمایش «آدمک» برگزار شد، هادی حوری گفت: نمایش «تا اون» از تابیدن نور دانش و خرد در تاریکی می‌گوید.

«تا اون» عنوان تازه‌ترین نمایش از گروه آدمک به کارگردانی هادی حوری است که از اول اسفندماه سال جاری هر شب در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

هادی حوری کارگردان «تا اون» در مراسم رونمایی از پوستر نمایش درباره ضرورت نگارش و به صحنه بردن این اثر توضیح داد: من همیشه پیش از آنکه به شروع چیزی فکر کنم، به پایانش فکر کرده‌ام و اینکه اگر نمایشی نوشته، ساخته و اجرا شود، با زمانی که آن نمایش وجود نداشته در جهان نبوده و خلق نشده، چه تفاوتی دارد. آیا اگر حرفی زده نشود و اتفاقی نیفتد چه خواهد شد.

حوری افزود: هر اتفاق تلاشی است برای نزدیک‌تر شدن به حقیقت و تئاتر نیز اتفاقی است که هرگز از حرکت بازنمی‌ایستد، علیرغم آنکه قادر به تکرار شدن است، هرگز تکراری نخواهد شد.

وی که بیش از سی اثر نمایشی را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: نمایش «تا اون» از تأثیر کتاب و خرد بر جامعه پیرامونی می‌گوید. از اینکه آگاهی پاک، چگونه می‌تواند بر دیگران تأثیر گذارد و زندگی آن‌ها را تغییر دهد و نور امید را حتی در مغاک آلوده و تاریک موش‌ها نیز بتاباند و روشن کند.

این کارگردان درباره درون‌مایه نمایش خود گفت: نمایش «تا اون» از امید به ماندن و انتظار زایش بینایی، امید به چشم‌هایی که می‌بینند و دل‌هایی که شهامت پذیرفتن تغییر و آگاهی را دارند، حرف می‌گوید.

وی ادامه داد: اکنون من تمام این نگرانی‌ها، تردیدها و زیباییِ بزرگ زندگی در تئاتر را در نمایشنامه‌ای به نام «تا اون» با گروهی از جوانان خوش‌فکر و بازیگرانی خوش‌قریحه و پرتوان، شریک شده‌ام. دوستانی که اگرچه هرکدام درک متفاوتی از زندگی و تئاتر دارند اما همه‌ در عشق به تئاتر و مردم به یک اندازه عاشق‌اند.

حوری با اشاره به پوستر نمایش بیان کرد: این پوستر که عنوان نمایش «تا اون» را دارد در مدتی که تمرین کردیم و در تمام شب‌هایی که در برابر چشمان مردم اجرا خواهیم کرد، به‌ مثابه پرچم ماست و من از تمام شما دوستانم در گروه نمایش خواهش می‌کنم که مثل همیشه با مخاطب صادق باشیم و تلاش کنیم در کاری که انجام می‌دهیم، بهترین باشیم. تماشاچیان ما ولی‌نعمت‌های ما هستند و وظیفه تک‌تک ما این است که اعتماد آن‌ها به هنرمندان را حفظ کنیم.

حوری در پایان تصریح کرد: ما امروز با رونمایی از این پوستر اعلام می‌کنیم که روزها و شب‌های بسیاری را بدون خستگی و با عشق تمرین کرده‌ایم و اکنون آماده‌ایم تا باجان و دل میزبان مردم فهیم و علاقه‌مندان فرهیخته تئاتر باشیم.

پس‌ازاین مراسم به همت اعضا گروه نمایش و گروه تبلیغات طبق یک سنت همیشگی برای گروه‌های تئاتری در گام اول به‌ صورت نمادین بیش از ۱۵۰ پوستر چاپی در نقاط مختلف تهران بر دیوارها نصب شد.

بازیگران «تا اون» عبارت‌اند از: هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیوا ترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمدمهدی کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراکی، میثم پاکدامن، فاطمه حاجی‌حسنی، دیاکو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صدخسروی و مهدی مرتضوی.

مدیر گروه و طراح صحنه و لباس: هلیا میرهادی، مدیر اجرایی: علی روانبد، دستیار کارگردان: مهلا قدوسی، گریم و ساخت ماسک: زهره صمغ‌آبادی، عکاس: احسان زارع، پریسا کامیاب؛ ساخت تیزر: علی روانبد، احسان زارع و مدیر روابط عمومی و تبلیغات: محمد لهاک.

پیش‌خرید بلیت «تا اون» از روز دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۴:۰۰ در تیوال https://www.tiwall.com/p/taoun آغاز می‌شود.

«تا اون» از اول اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ به صحنه‌ می‌رود. درگاه تهیه بلیت این نمایش به‌ زودی در تیوال قابل‌ دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است