«بانگ نو» در نیاوران طنین‌انداز می‌شود/ همراهی سازهای آنسامبل ایرانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
در گفتگو با صبا مطرح شد:

«بانگ نو» در نیاوران طنین‌انداز می‌شود/ همراهی سازهای آنسامبل ایرانی

گروه «بانگ نو» در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با سازهای آنسامبل ایرانی به صحنه می رود.

نسترن هاشمی سرپرست گروه «بانگ نو» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: گروه «بانگ نو» دوشنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران و در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می رود.

هاشمی در ادامه درباره این کنسرت بیان کرد: این اجرا مانند کنسرت قبلی گروه «بانگ نو» برگزار می شود و شامل دو بخش است که قطعات در دستگاه آواز بیات اصفهان و گوشه راک ماهور است که وارد آواز دشتی می شود.

این نوازنده با اشاره به اینکه تنظیم وآهنگسازی قطعات به عهده خودش بوده است، تاکید کرد: در این کنسرت ۱۳ قطعه برای مخاطبان اجرا می شود که شامل ساز و آواز، چهار تصنیف، هفت قطعه ضربی و…است. همچنین ساز و آواز را کوتاه کردیم و در قالب از پیش ساخته شده و ما بین قطعات توسط اعضای گروه اجرا می شود.

این آهنگساز با اشاره به اینکه اشعار از هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی است، اظهار کرد: عنوان قطعات این کنسرت من گر چنین، خیال، رویا، شعر زن، قطعه ضربی غبار، بوسلیک و…است.

وی درباره سازهایی که در این کنسرت استفاده می شود، افزود: در این کنسرت از سازهای آنسامبل ایرانی استفاده می شود که شامل سنتور، تار، عود، بم تار، کمانچه، کمانچه آلتو، تنبک، بندیر، دف و…است. همچنین در این کنسرت از ساز ویولنسل برای وسعت صدایی که دارد استفاده می کنیم.

این نوازنده درباره اعضا و نوازندگان گروه عنوان کرد: در این کنسرت سام خواجه وند، میلاد قریشی، عرفان کنعانی، آذین یوسفان، ثمر عراقی، کوروش کشاورز، امیر علی لطفی و…از جمله اعضا و نوازندگان گروه هستند. همچنین مهیار شادوران به عنوان خواننده با این گروه همکاری می کند.

وی در پایان گفت: در کشور ما جشنواره موسیقی فجر معتبرترین جشنواره در این حوزه است که به نظر من بهتر است هر چند ماه یک بار برگزار شود زیرا فرصتی برای هنرمندان است تا بدون دغدغه به صحنه روند. همچنین بهتر است گروه ها در شهرهای مختلف به صحنه بروند تا مخاطبان دیگر هم با آثار و نوع کار گروهها بیش‌تر آشنا شوند و موسیقی به گوش همه برسد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است