چهره‌های برتر مردمی سال ۹۸ انتخاب شدند/ اسامی منتخبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸

چهره‌های برتر مردمی سال ۹۸ انتخاب شدند/ اسامی منتخبان

مراسم معرفی چهره مردمی سال ۹۸ ایران روز شتبه ۲۶ بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مراسم چهره مردمی سال ۹۸ ایران روز شنبه ۲۶ بهمن در سالن شقایق برگزار شد.

این  برنامهبا حضور مدیران سازمان صداوسیما، رییس حوزه هنری، امام جمعه موقت تهران، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، رییس حوزه هنری و رییس شورای شهر تهران، داوران این دوره و اهالی رسانه برگزار شد و طی مراسمی «چهره های مردمی سال ۹۸» معرفی شدند.

در ابتدای مراسم مرتضی حیدری مجری برنامه گفت: خیر مقدم به همه فعالان فرهنگی و اجتماعی می‌گویم که در مراسم معرفی چهره برتر سال حاضر شدید همچنین که روز زن و مادر را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته برخی برنامه‌ها به صورت پراکنده به قهرمانان و چهره مردمی پرداخته می‌شد اما برنامه فرمول یک با تمرکز به این موضوع پرداخته است و اکنون برای دومین سال این مراسم برگزار می‌شود.

سپس مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما بیان کرد: چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و خرسندیم این مراسم با میلاد حضرت زهرا عجین شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته توفیق یافتیم تا انسان‌های گمنام را که هرکدام نماینده مردم ایران بودند از قاب تلویزیون به مردم معرفی کنیم زیرا آن‌ها نشان دادند ارزش‌های اخلاقی و انسانی در وجود همه ماست و مطمئن هستم بزرگی آن‌ها در آسمان بیش از اینجاست.

مدیر شبکه یک تاکید کرد: با برنامه فرمول یک توانستیم طرح چهره مردمی را کلید بزنیم و خوشحالیم این طرح امسال در ابعاد برجسته‌تری برگزار شده است.

زین العابدین در پایان عنوان کرد: طرح نتیجه حرکتی در برنامه «فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء بود که سال گذشته چهره هایی از میان مردم را که الگو و مظهر خدمات اجتماعی هستند به عنوان چهره های مردمی معرفی کرد و آنها ابتدا توسط هیات داوران و سپس توسط مردم انتخاب شدند و به عنوان مهمان به برنامه تحویل سال ۹۸ آمدند.

سپس حیدری مجری برنامه گفت: بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی می‌توانستند از قهرمانان مردمی به راحتی گذر کنند کمااینکه همین‌طور بوده است اما علی ضیا و عوامل برنامه این ایده را عملیاتی کردند و در راه آن تلاش کردند.

وی افزود: شورایی در سازمان سیما تشکیل شده است تا در آن چهره‌ها را انتخاب کنند و دبیری این شورا را مدیر روابط عمومی شبکه برعهده دارند.

سپس سعید اوحدی معاون امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: به آقای ضیا و زین‌العابدین بابت شعار خوبی که برای برنامه انتخاب کردند (مردم برای مردم) تبریک می‌گویم و رسالت صدا و سیما این است.

وی افزود: پس از ۲۲ بهمن سال گذشته مقام معظم رهبری به سازمان صدا و سیما توصیه کردند که چهره‌های مهم را شناسایی کنید‌. یکی از اهداف این برنامه نیز شناساندن چهره‌هایی بود که در راه اسلام قدم برداشته‌اند.

دبیر شورای سیاست گذاری چهره مردمی عنوان کرد: اگر امروز از کف جامعه نیز سوال شود که چهره مردمی سال چه کسی است همه نام شهید سلیمانی را خواهند برد. اگر بخواهیم بگوییم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال چه دستاوردی داشته است قطعا شهید سلمانی شخصیت برجسته آن است.

در ادامه مجید افشاری درباره چهره‌های مردمی استند‌آپ کمدی اجرا کرد‌.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری تشریح کرد: به سازمان صدا و سیما و برنامه فرمول یک تبریک عرض می‌کنم زیرا بنا را بر این گذاشته‌اند که خوب‌ها را معرفی کنند.

وی افزود: مردم ما امروز نیاز دارند با انسا‌ن‌های خوب و فداکار آشنا شوند زیرا حالشان خوب ‌می‌شود‌.

مرتضی میرباقری معاون سیما سخنران دیگر برنامه بود که ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان کرد: رسانه ملی از سال گذشته به معرفی چهره‌های مردمی پرداخت. این حرکت روی زمین مانده با تلاش سیما و عوامل برنامه فرمول یک به نتیجه رسید. ما تمام تلاشمان این است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم تا مسیر شکوفایی را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: جامعه‌شناسان سرمایه اجتماعی را به سه دسته کلان، میانی و خرد تقسیم می‌کنند و مهمترین مفروضه‌های سرمایه اجتماعی؛ اعتماد و مشارکت است. اگر در جامعه‌ای سرمایه‌ اجتماعی خرد و پایه مردم مناسب نباشد، به تدریج سرمایه اجتماعی کلان را نیز تضعیف می‌کند.

میرباقری توضیح داد: در رسانه ملی افتخار می‌کنیم که در این زمینه حضور داریم و تلاش می‌کنیم زمینه شکوفایی آن را فراهم کنیم.

اسامی برگزیدگان تجلیل و تقدیر شده چهره مردمی سال ۹۸ به شرح زیر است:
عصمت احمدیان
یوسف اصلانی
کاظم کبیر
طناز بحری
نورالدین توسلی
مجتبی محمدی
لعبت گران‌پایه
زیبا عزیزی
اهوزاد خلیلی
نرگس کلباسی

برخی از افراد در سالن حضور نداشتند از جمله نرگس کلباسی که گفته شد کسالت دارد.

علی ضیا در ادامه گفت: امیدوارم خدا به ما برکت دهد تا بتوانیم نام مردم را در تمام سرزمینمان نشر دهیم.

همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جامعه و نظام آموزشی ما به این اقدام نیازمند است‌. برای همبستگی و انسجام ملی، نشان دادن چهره‌های مردمی کار ارزشمندی است‌.

وی ادامه داد: همچنان که تنفس حیات مادی ما را برقرار می‌کند، حیات اجتماعی و فکری ما به جریان آموزش و یادگیری وابسته است. ما آنگونه عمل می‌کنیم که آموخته‌ایم.

این مراسم با اجرای قطعاتی از امیر تاجیک به پایان رسید.
انتهای پیام/

یک نظر