تولید فصل اول مستند-مسابقه «بوم‌‌گرد» به پایان رسید/ تأکید بر حفظ ارزش‌های روستا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹

تولید فصل اول مستند-مسابقه «بوم‌‌گرد» به پایان رسید/ تأکید بر حفظ ارزش‌های روستا

تولید فصل اول مستند-مسابقه «بوم‌‌گرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری در استان گیلان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه اومافیلم، تولید فصل اول مستند-مسابقه «بوم‌‌گرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری و تهیه‌کنندگی تورج کلانتری در استان گیلان به پایان رسید. ایده و طرح اولیه این مستند مسابقه اسفندماه سال ۱۳۹۷ با هدف توجه و تمرکز بر مساله بوم‌گردی مطرح شد. بوم گردی یکی از شاخه‌های مهم توسعه گردشگری و فرهنگی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود و مستند-مسابقه «بوم‌گرد» با توجه به این مقوله که بوم‌گردی به زیست بوم منطقه آسیب نرساند و در عین حال منجر به رونق اشتغال‌زایی شود، به تولید رسیده است.

مستند-مسابقه «بوم گرد» بر پایه سه سر فصل «گردشگری» با محوریت بوم‌گردی و در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی هر منطقه، «اشتغال و کسب و کار روستایی» با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش بخشی به سنت‌ها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت بخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است.

بسیاری از مشکلات جوامع روستایی از اینجا آغاز می‌شود که بسیاری از روستاییان سعی می‌کنند خود را با ارزش‌های یک توریست وفق دهند در حالی که در مستندمسابقه «بوم‌گرد» بر حفظ ارزش‌ها و آداب و رسوم هر روستا تاکید فراوان شده است و گروه‌های شرکت کننده چالش‌های بومی را براساس سرفصل‌های کلی ساخت برنامه پشت سر می‌گذارند.

در هر فصل از مستند-مسابقه «بوم‌گرد» سه خانواده بر اساس آیتم‌هایی متناسب با زیست بوم انتخاب شده و در ۱۱ قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که تصویربرداری فصل نخست در مدت زمانی حدود دو ماه در منطقه قاسم آباد و ییلاق جواهردشت در حوالی لنگرود صورت گرفته است.

مستند-مسابقه «بوم گرد» تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با پایان مراحل فنی از صداوسیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است