راپسودی «زاینده رود» منتشر شد/ همکاری آلمانی ها در نشر موسیقی ایرانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹

راپسودی «زاینده رود» منتشر شد/ همکاری آلمانی ها در نشر موسیقی ایرانی

تازه ترین اثر پویا سرایی آهنگساز و مدرس دانشگاه با نام «زاینده رود» از سوی کمپانی بین المللی «آیداجو» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش صبا، تازه ترین اثر پویا سرایی نوازنده، آهنگساز و مدرس دانشگاه با نام «زاینده رود» که سال گذشته در فرم راپسودی برای ارکستر سمفونیک تولید شده بود از سوی کمپانی بین المللی «آیداجو» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

پویا سرایی درباره تولید این مجموعه گفت: مدتها بود که آثار آهنگسازان ایرانی را در سی دی های منتشر شده، مارکت بین المللی و سامانه های مجازی دنبال می کردم و متاسفانه شاهد این موضوع بودم که آثار آهنگسازان ایرانی به ویژه در فرم های کلاسیک چقدر محدود است . البته به جز آثار موسیقی معاصر قرن بیستم که در سالیان اخیر مورد توجه آهنگسازان ایرانی بوده، ساخت آثار در فرم های کلاسیک انگشت شمار است. در حالی که از آهنگسازان سراسر دنیا، به ویژه از کشورهایی مانند آذربایجان و ارمنستان، شاید چندین اثر در این فرم ها تصنیف و منتشر شده باشد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت تولید «راپسودی زاینده رود» بیان کرد: این گونه آثار در ایران مارکتی برای عرضه دارند ولی متاسفانه حمایتی از آنها نمی شود و اگر توجهی هم شود به طور کلی ازسوی هنردوستان صورت می گیرد. همان گونه که  استاد نصیر حیدریان استاد دانشگاه گراتس اتریش و رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران از مدت ها قبل برای عرضه جهانی راپسودی «زاینده رود» من را بسیار دلگرم کرده بود. از این رو به عنوان یک موزیسین ایرانی تصمیم به ساخت اثری با درون مایه موسیقی ایرانی در یک فرم کلاسیک گرفتم که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی درباره کمپانی «آیداجو» که مدیریت عرضه جهانی اثر «راپسودی زاینده رود» را به عهده دارد، توضیح داد: این کمپانی یکی از مهم ترین مراکز نشر و توزیع آثار کلاسیک است که طی سال های اخیر از بازدیدکنندگان پرشماری نیز برخوردار بوده است. این موسسه آلمانی، عرضه کننده رسمی کاتالوگ و آثار«سونی» و«دویچه گرامافون» از معتبرترین انتشارات در زمینه موسیقی کلاسیک در دنیاست. علاوه بر این، آثار متعددی از قبیل آثاری اجرا شده از سوی ارکستر فیلارمونیک وین از سوی کمپانی «آیداجو» عرضه شده و «راپسودی زاینده رود» نخستین اثر از یک آهنگساز ایرانی است که به طور اختصاصی از سوی این موسسه به مخاطبان سراسر دنیا ارایه می شود.

پویا سرایی از سال ۹۴ در زمان مدیریت هنری علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران در فهرست آهنگسازان ارکستر سمفونیک معرفی شده به کمپانی «ناکسوس» قرار گرفت. این هنرمند همچنین  در دو مجموعه صوتی و تصویری از گروه «شیلر» سنتور نواخته که این آثار به تازگی با لیبل سونی  در سراسر جهان عرضه شده بود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است