تبریک روز عشاق به شیوه بنکسی هنرمند مرموز انگلیسی

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، شواهد حاکی از آن است که بنکسی هنرمند ناشناس و جنجالی انگلیسی به مناسبت روز عشاق، برای اهالی شهر زادگاه خود یعنی بریستول شبانه یک اثر هنری کشیده است.

این اثر هنری یک گرافیتی روی دیوار خانه‌ای در این شهر است که در آن دختر بچه‌ای به تصویر کشیده شده که با سنگ‌قلاب، دسته‌ای گل به هوا شلیک کرده است.

بنکسی خود هنوز اصالت این نقاشی را تایید نکرده است، اما این موضوع مانع تجمع جمعیت برای دیدن این اثر و نگرانی صاحبخانه برای حفظ آن نشده است.

اهالی منطقه بارتون‌هیل روز پنجشنبه ۱۳ فوریه از پدیدار شدن این گرافیتی مطلع شدند؛ اثری که محتوایش در همان لحظات اول به روز عشاق نسبت داده شد.

اکانت توئیتری انجمن عمومی شهر بریستول در این باره نوشت: امروز ما در بارتون‌هیل باخبر ظاهر شدن این نقاشی دیواری ارزشمند بر سینه یکی از خانه‌های محله از خواب بیدار شدیم. ما امیدواریم این نقاشی اثر بنکسی باشد. بیایید و خودتان تماشا کنید. هر کسی که آن را خلق کرده باشد خلاقیتش قابل تحسین است. ممنونیم.

جان برندلر، متخصص آثار بنکسی عقیده دارد این اثر محصول این هنرمند گریزپا است. او گفت: به نظر من کار بنکسی است. این نقاشی دارای آن سادگی و حس کمبود آثار شاخص بنکسی است. به نظر من دوست‌داشتنی است.

بنکسی معمولا اصالت کارهای خود را با پست کردن تصویر آن در اینستاگرام و وب‌سایتش تایید می‌کند، اما گاهی هم میان خلق اثر و تایید آن فاصله می‌افتد.

کلی وودراف،‌ مالک خانه‌ای که این گرافیتی روی دیوار آن نقش بسته است در این باره گفت: این نقاشی، شبانه روی دیوار خانه ما خلق شده است و من با پرسش مردم در صفحه فیسبوکم که آیا این خانه متعلق به شماست از وجود آن مطلع شدم. من از این بابت بسیار هیجان‌زده‌ام خصوصا آن که امروز تولد پدرم است و این ماجرا هدیه‌ای شگفت‌انگیز برای اوست. ما می‌خواهیم از این اثر هنری محافظت کنیم و از تمام پیشنهادات و توصیه‌ها در این باره استقبال می‌کنیم.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/