جنجال های پولانسکی تمامی ندارد/ استعفای دسته جمعی هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۷

جنجال های پولانسکی تمامی ندارد/ استعفای دسته جمعی هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه

هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه به دلیل فشارهای گسترده پیش آمده در مساله توجه جوایز سزار به پولانسکی به صورت دسته جمعی استعفا دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه پس از آنکه در مورد مساله رومن پولانسکی هفته ها مورد انتقاد قرار گرفتند در واکنش به این موضوع به صورت دسته جمعی استعفای خود را اعلام کردند.

هیات مدیره آکادمی فیلم فرانسه اواخر روز پنجشنبه ۱۳ فوریه درست دو هفته مانده به مراسم جوایز سزار که از سوی این آکادمی برگزار می شود و معادل فرانسوی جایزه اسکار است، خبر استعفای دسته جمعی شان را اعلام کرد.

در بیانیه آکادمی فیلم فرانسه آمده است: برای ادای احترام به کسانی که در سال ۲۰۱۹ فیلم ساختند و برای بازگرداندن آرامش و ساختن یک جشن سینمایی، اعضای هیات مدیره آکادمی فیلم به اتفاق آرا تصمیم به استعفا گرفتیم.

آکادمی اعلام کرد که مجمع عمومی خود را برای انتخاب یک هیات جدید پس از مراسم امسال جوایز سزار که در روز ۲۸ فوریه در پاریس برگزار می شود، برگزار خواهد کرد.

رسوایی و جنجال پیش آمده پس از تحسین فیلم «یک افسر و یک جاسوس» ساخته پولانسکی در جوایز سزار و نامزدی در ۱۲ رشته از جمله بهترین فیلم و کارگردانی، زمینه را برای این تصمیم اعضای آکادمی فراهم کرد.

در روزهای گذشته بسیاری از گروه ها از جمله فمینیست ها به انتقاد از جوایز سزار پرداخته بودند. روزنامه لاپاریسین روز چهارشنبه ۱۲ فوریه مطلبی انتقادی را تحت عنوان «اگر تجاوز هنر است، همه جوایز سزار را به پولانسکی بدهید» منتشر کرده بود.

رومن پولانسکی کارگردان مشهور ۸۶ ساله لهستانی فرانسوی سینما است که از سال ۱۹۷۸ به دلیل اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله از آمریکا متواری شده است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است