بانوان «خنیاگران مهر» سخت تلاش می‌کنند/ چرا باید سالن اجراهای باکیفیت خالی باشد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۸
صبا گزارش می‌دهد؛

بانوان «خنیاگران مهر» سخت تلاش می‌کنند/ چرا باید سالن اجراهای باکیفیت خالی باشد؟

کنسرت گروه «خنیاگران مهر» به رهبری بهزاد عبدی و خوانندگی نوید نوروزی در قالب جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، کنسرت «خنیاگران مهر» با آهنگسازی و سرپرستی بهزاد عبدی و با خوانندگی نوید نوروزی شامگاه پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

این گروه در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با ۱۲ بانوی نوازنده ایرانی به سرپرستی بهزاد عبدی تشکیل شد که گروه موسیقی «خنیاگران مهر» اجراهای بین‌المللی نیز داشته است.
با وجود تاخیری حدود ۶ دقیقه برای آغاز مااجرا، اما همچنان بیش از نیمی از سالن خالی بود و‌ جمعیت کمی برای دیدن این اجرا حضور داشتند و حتی در بالکن طبقه اول نیز تعداد کمی از افراد که اغلب آن‌ها عکاس بودند، حضور داشتند.
در ابتدای اجرا گروه به کوک سازهای خود پرداختند و‌ سپس با ورود سرپرست گروه، حضار به تشویق گروه پرداختند و‌ قطعه اولیه تار و ارکستر «تکسوار» نواخته شد.
سپس نوید نوروزی روی صحنه آمد تا قطعه «عشق است» از مولانا را بخواند که در بخشی از این قطعه بانوان گروه نیز همخوانی کردند.
بهزاد عبدی با سلامی به حضار قطعه‌ها را معرفی کرد و سپس گروه قطعه با عنوان «بارانا» را آغاز کردند.
در ادامه نوروزی قطعات «در محاصره»، «سخت عشق» را خواند و گروه نیز قطعاتی چون «ماه و سکوت و تو» و «رقصان» را نواختند که بعد از اجرای آن عبدی اعلام کرد که گروه به مدت ۱۰ دقیقه در زمان استراحت خواهد بود.
بعد از استراحتی که بیشتر از ۱۰ دقیقه شد، در سانس دوم قطعه «پرواز» برای قانون و ارکستر اجرا شد و بعد از آن به قطعه «در جستجوی آرامش» با صدای نوید نوروزی و قطعه «کژال» برای تار باس و‌ ارکستر پرداخته شد‌.
سپس نوروزی قطعه «رسوای دل» را خواند و بعد از اجرای آن عبدی از حضار خواست استاد علی تجویدی را هک این قطعه را نوشته است تشویق کنند. قطعه بعدی که نواخته شد اجرای عود و ارکستر با عنوان «خاطرات رفته» بود.
در این بخش نوروزی که برای رویقطعه قبلی سن را ترک کرده بود بار دیگر به صحنه آمد اما از آنجا که قرار بود قطعه «بزمان» برای رباب و ارکستر اجرا شود، وی هب پشت صحنه بازگشت.
از قطعات دیگری که خوانده شد «ای عشق» بود که با شروع این قطعه شاد حضار به وجد آمدند و با دست زدن خود این نوا را همراهی کردند.
قطعه بعدی «شورج بار» نام داشت و سپس گلکار به تک‌نوازی تمبک پرداخت و بعد آن هنرنمایی ملک‌زاده نوازنده دف و دایره بود و پس از آن قطعه پایانی «طرحی نو» خوانده و اجرا شد.
در پایان این اجرا عبدی به معرفی اعضای گروه پرداخت و گفت: بانوان و نوازندگان این گروه بسیار سخت کار می‌کنند و از شما می‌خواهم این بانوان را باری دیگر تشویق ویژه کنید همچنین از شما حضار برای دیدن این اجرا تشکر می‌کنم.
این اجرا با خداحافظی و ادای احترام گروه «خنیاگران مهر» به پایان خود رسید.
اعضا و نوازندگان این گروه عبارتند از: آهنگساز و سرپرست گروه: بهزاد عبدی، خواننده: نوید نوروزی، کمانچه: روژان محمدی، قیچک آلتو: سمانه باروتی، قیچک آلتو: نازنین روستا، قیچک باس: سوگل شیری، تار: هیلا فیض‌پور، تار: ترگل خلیقی، عود: رخساره رستمی، تار باس: بهاره حیدری، قانون: صدا سدیفی، نی: شیدا قاضی، دف و دایره: عسل ملک‌زاده و تمبک: سمانه گلکار.
سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با حضور گروه هایی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی، کلاسیک، تلفیقی، بین الملل، پاپ، بانوان، کودک و نوجوان ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود.
سبا جهانگیری
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است