تصانیف دوره قاجار امشب توسط «همنوازان فاخته» زنده می‌شود/ معرفی قطعات

خشایار پارسا سرپرست گروه «همنوازان فاخته» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: گروه «همنوازان فاخته» جمعه ۲۵ بهمن ماه سال جاری ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود.

این نوازنده درباره قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود، بیان کرد: در این کنسرت تصانیف دوره قاجار را با تنظیم جدید برای مخاطبان اجرا می کنیم که تنظیم قطعات توسط اعضای گروه انجام شده است.

پارسا با اشاره به اینکه قطعات در دستگاه ماهور اجرا می شود، خاطرنشان کرد: فرم اجرا در این کنسرت خیلی متفاوت است زیرا ساختار اجرایی به صورتی است که هفت تصنیف به هم متصل و مرتبط هستند و بدون وقفه و پشت سر هم توسط اعضای گروه اجرا می شود. همچنین دو قطعه بی کلام هم برای مخاطبان اجرا می کنیم.

سرپرست گروه «همنوازان فاخته» افزود: تصانیفی که در این کنسرت اجرا می شود روایت های عبدالله خان دوامی است و تصنیف «شب وصلت» از درویش خان است که برای مخاطبان اجرا می شود. عنوان تصانیف و قطعات ای یار من، زلف سر کجت، یار من، قهر و آشتی، نرگس مستی، من ندانستم و رنگ قدیمی است.

این نوازنده سنتور درباره سازهایی که در این کنسرت استفاده می شود، تاکید کرد: در این کنسرت از سازهای سنتور، تار، قیچک، رباب، کمانچه، تنبک و…استفاده می شود.

سرپرست گروه «همنوازان فاخته» با اشاره به اینکه محب علی بخشی به عنوان خواننده در این کنسرت حضور دارد، درباره اعضا و نوازندگان عنوان کرد: حسین گازر، آرمان حیدریان، هدایت کلاری، علیرضا رسولی، نیما داغمه چی، محمد مهدی شیخ و… به عنوان نوازنده حضور دارند.

وی در پایان گفت: متاسفانه پیشکسوتان در جشنواره موسیقی فجر شرکت نمی کنند زیرا این جشنواره مدیریت ثابت ندارد و هر سال بخش های مختلف آن تغییر می کند در نتیجه هنرمندان نمی توانند اطمینان کنند و بر عکس جشنواره فیلم از این حوزه حمایت نمی شود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با حضور گروه هایی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی، کلاسیک، تلفیقی، بین الملل، پاپ، بانوان، کودک و نوجوان ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/