ایرانیزه کردن نمایش‌ها اقتضای زمان حال است/ «آزمون» نمایشی معمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
علی رویگری در گفتگو با صبا:

ایرانیزه کردن نمایش‌ها اقتضای زمان حال است/ «آزمون» نمایشی معمایی

نویسنده و کارگردان نمایش «آزمون» معتقد است در حال حاضر ایرانیزه کردن نمایشنامه و نمایش‌ها اقتضای زمان است.

علی رویگری نویسنده و کارگردان «آزمون» که از ۲۷ بهمن تا ۱۴ اسفند در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌رود در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره موضوع این نمایش گفت: این نمایش در ژانر معمایی است و آن را بر اساس فیلم سینمایی «آزمون» تهیه‌ کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: فیلم «آزمون» محصول ۲۰۰۱ انگلیس است و داستان ۸ نفر را روایت می‌کند که برای استخدام در یک شرکت رقابت قرار می‌کنند که در نهایت یک نفر در این آزمون قبول شود.

رویگری درباره تفاوت فیلم با نمایش ذکر کرد: فیلم برخی المان‌های خاص خودش را دارد که در نمایش نمی‌توان از آن استفاده کرد اما ما تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم تغییری ندهیم؛ کمااینکه در بخش‌های دراماتورژی انجام شده است.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که به عقیده او ژانر معمایی در مدیوم تئاتر چه اندازه مخاطب دارد، بیان کرد: از ابتدا تصمیم داشتم نمایشم بر اساس یک فیلم باشد و کار قبلی‌ام را نیز از فیلم «هشت نفرت‌انگیز» اقتباس کرده بودم و بازخورد خوبی هم دریافت کرده بودم‌.

وی افزود: یک زمانی تماشاگران جذب کارهای مونولوگ و یا در دیگر ژانرها می‌شدند اما اکنون بزرگان تئاتر نیز به سمت ایرانیزه کردن نمایشنامه‌های غیر ایرانی رفته‌اند زیرا این موضوع اقتضای زمان حال است.

رویگری در پایان تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم قبل‌تر نیز در ژانر معمایی کار کرده بودم و در نظر دارم این کار را ادامه دهم و فکر می‌کنم بازخورد خوبی هم دریافت ‌می‌کنیم.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است