ساخت مینی‌سریال درباره حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷
صبا خبر می‌دهد؛

ساخت مینی‌سریال درباره حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت

ساخت مینی سریال حاج قاسم سلیمانی در دستور کار صداوسیما قرار گرفت. 
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برخی از نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردانان برای ساخت فیلم یا سریالی با محوریت زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز علاقه نشان دادند.
به عنوان مثال بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «نقد سینما» که در روز ۱۳ دی ماه ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس روی آنتن شبکه پنج رفت، عنوان کرد: اگر برای ساخت سریال «رعدوبرق» متعهد نبودم که به‌ صورت شبانه‌روزی وقتم را می‌گیرد و اگر همین الان تلویزیون و سیمافیلم اجازه می داد حاضر بودم سریال «رعدوبرق» را زمین بگذارم و سراغ ساخت سریالی برای نمایش ارتباط و رفاقت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی بروم که از هم‌اکنون می‌دانم داستان جذابی هم از آن درمی‌آمد.
همچنین علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما چندی پیش در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها به ساخت سریال حاج قاسم سلیمانی در تلویزیون اشاره کرد و گفت: در سفری که با رییس صداوسیما داشتیم ایشان گفتند که سریال فاخری برای شهید سلیمانی در صداوسیما ساخته شود که محور اصلی معاونت سیما خواهد بود و ما هم کمک خواهیم کرد. زیرا در استان کرمان و شبکه‌های استانی ظرفیت خوبی وجود دارد که می‌توانیم از آن بهره ببریم؛ همان‌طور که امروز در استان کرمان سریال شهید باهنر را جلو می‌برند.
وی ادامه داد: طبیعتا حاج قاسم، متعلق به یک استان و کشور نیست و در حال حاضر متعلق به جهان بشریت و مستضعفان عالم و آزادگان جهان است؛ هرچه قدر در این زمینه و قالب‌های برنامه‌ای و نمایشی کار شود، کم است. ما در بخش ویژه جشنواره استان‌های صداوسیما که سال آینده اردبیل برگزار خواهد شد را به حاج قاسم سلیمانی اختصاص دادیم. دوستان ما در صداوسیمای خوزستان هم جشنواره دفاع‌مقدس و مقاومت را با جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده‌اند.
ساخت سریالی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی البته حاشیه هایی نیز به همراه داشته است و افراد زیادی درباره این موضوع که مسئولان باید با درایت و پرهیز از هرگونه عجله فیلم و یا سریالی در حد لیاقت این شخصیت بسازند، تاکید کردند.
حال شنیده های خبرنگار صبا حاکی از آن است که تلویزیون ساخت مینی سریالی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است اما هنوز جزییات این قصه مشخص نیست.
این مینی سریال جزو کارهای الف ویژه تلویزیون محسوب می شود با توجه به حساسیت موضوع و الف ویژه بودن هنوز مشخص نیست که آیا کارگردان و تهیه کننده ای که سابقه ساخت سریال هایی با موضوع قهرمان های ملی را برعهده دارند برای ساخت این اثر انتخاب می شوند یا کسانی که از زمان شهادت سردار سلیمانی برای ساخت این پروژه ابراز علاقه نشان داده اند.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱۳ دی ۹۸، در عملیاتی هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدارهای رسمی با مقامات عراقی به شهادت رسید.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است