هم نوایی آثار ۴ هنرمند در «کوارتت نگاه»

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی گالری ایده، نمایشگاه «کوارتت چهارم»، همنوایی چهار ساز مختلف است که گرد هم آمده‌اند تا با نواهای مخصوص خود از هماهنگی‌ رقص فرم، نور و رنگ، تاش‌های تخت و آزاد و زاویه‌های دید بسته و گاه باز با ما سخن بگویند.

نمایشگاه «کوارتت نگاه» با نمایش آثار مریم مقدم، علیرضا بیداری،روزبه دبیری و گلناز حبیبی روز جمعه 25 بهمن  در گالری ایده گشایش می یابد.

آرش سلطانعلی درباره نمایشگاه «کوارتت نگاه» توضیح داد: همنوایی چهار نگاه متفاوت، نگاه‌هایی که ملودی‌هایشان را روی بوم‌ها جاری کرده‌اند، با سوژه‌هایی متفاوت اما با نگاهی که به لحاظ بصری از وجود یک دنیای مشترک خبر می‌دهد. فیگورها، طبیعت بی‌جان، تصویرسازی‌هایی که گاه تنه به انتزاع می‌زنند اما دقیق که می‌شویم، حضور واقعیت در آن‌ها را می‌یابیم. این قاب‌ها از عناصری متفاوت اما از ساخت‌وسازهایی کمابیش مشابه شکل گرفته‌اند که نشان از بستر آموزشی یکسانی می‌دهد. شاگردانی که به خوبی از استاد آموخته‌اند و از رنگ‌های تخت و تاش‌های پهن قلمو روی بستر بوم بهره گرفته‌اند. آن‌ها به‌ خوبی رنگ را می‌شناسند، از قدرت ضرب‌قلم و توانایی در نگاهی متفاوت به جهان آگاهی دارند.

مدیر گالری ایده اظهار کرد: «کوارتت چهارم»، همنوایی چهار ساز مختلف است که گرد هم آمده‌اند تا با نواهای مخصوص خود هماهنگی‌ای از رقص فرم، نور و رنگ، تاش‌های تخت و آزاد و زاویه‌های دید بسته و گاه باز با ما سخن بگویند. هنرمندانی که هر یک به سهم خود نگاهی ویژه به دنیای پیرامونشان داشته‌اند. یکی به جزئیات دنیای طبیعت بی‌جان پرداخته و دیگری پیکره‌هایی را ترسیم کرده است که بر سطح زمین در غلتیده یا در حال داستان‌سرایی هستند. سطوح رنگی وسیع، قدرت قلم‌مو و استفاده زیبا و پخته از رنگ همان چیزی است که خطِ ربط آثار کوارتت چهارم است. کوارتتی از سازهایی متفاوت که نوایی خوش‌آهنگ را از طریق بوم به گوش و چشم بیننده می‌رسانند. در این حین نباید از حضور ناپیدا اما فراگیر استاد نیلوفر قادری نژاد در این نمایشگاه غفلت ورزید.

 نمایشگاه «کوارتت نگاه»  از 26 تا 29  بهمن در گالری ایده برپا می شود. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی،خیابان هجدهم شماره 26 مراجعه کنند.

انتهای پیام/